Hej Aminoer Jeg har siddet og kigget lidt på affiliate marketing og er faldet over "pay per lead" som bla. kan bruges til at få brugere til at tilmelde sig nyhedsbreve fra sin affiliate partner! Jeg er i gang med at lave en e-bog og mit spørgsmål er i den forbindelse. I stedet for at brugeren rent fysisk skal til ind og tilmelde sig nyhedsbrevet inden de får e-bogen tilsendt, kan man så gøre sådan at man skriver i betingelserne at ved at downloade e-bogen giver man samtidig samtykke til at man også tilmelder sig nyhedsbrevet for partneren - så det kan ske automatisk uden brugeren selv fysisk skal gøre det! |
Affiliate marketing - pay per lead!
- 1
Nej og ja. Du må ikke, som du selv foreslår bare skrive det ind i betingelserne. Brugeren skal aktivt gå ind og sige ja tak til nyhedsbrevet. Desuden skal din partners virksomhed stå skrevet ved, så de ved hvem der kommer til at kontakte dem. Et par andre regler gør sig også gældende, for indhente af samtykke til elektroniske henvendelser. Du kan læse mere om reglerne hos forbrugerombudsmanden. https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/markedsfoeringsloven/spam-og-uanmodede-henvendelser/lovligt-samtykke/ Mvh Emil |
Ja du kan godt skrive at brugeren ved tilmelding til din e-bog samtidigt tilmelder sig til dine partners nyhedsbreve. Flere virksomheder anvender allerede dette setup i forbindelse med indsamling af såkaldte coreg email adresser, som så vidergives til partnere som betaler per e-mail adresse. Eksempler på sådanne er konkurrencer med budskabet: "Vil du vinde et års forbrug af bensin" eller "vil du vinde en rejse for 2 til Maldiverne". Kan du risikere at blive gransket af forbrugerombbudsmanden: JA (specielt hvis du ikke meget tydeligt gør folk, som tilmelder sig, opmærksom på at de samtidigt tilmelder sig til andre virksomheders nyhedsbreve. Kan du risikere at bruge flere penge på advokater (t/c + evt. forsvar) end du får ind på leads: JA Kan du risikere at dem, som skal betale dig for leads, bliver knotne over høj churn og nægter at udbetale provision til dig: JA |
Hvis du gerne vil sikre dig juridisk, så ville det være en advokat du skulle have fat i, ja. Det burde dog være til at skrive selv, hvis du blot er opmærksom på den lovgivning, som du kan læse om hos forbrugerombudsmanden. Altså både tydeligt skriver hyppighed af kontakt, hvordan de vil kontaktes, det firma der vil kontakte osv. Efterfølgende problemstillinger som Sirene nævner, er så en anden sag. F.eks. kunne folk stadig være utilfredse med skiltningen heraf. Jeg ville derfor sørge for at gøre det meget tydeligt. Mvh Emil |
Her får du et eksempel hvordan på hvordan det kan gøres: https://survey.svardanmark.dk/Start.aspx?surveyId=9736 |
Tusind tak for linket. Det var meget brugbart! |
|