Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fundet Investor, men hvad er en retfærdig aftale?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 12
Fra  MadeForU Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Så har jeg fundet en, jeg tror ender med at blive min nye investor.
Min virksomhed er helt i begynder fasen, så der er ikke oprettet CVR endnu. Der skal investeres 40t.kr, som kun skal bruges som en garantistillelse, og jeg vil af mine egne midler oprette og drive virksomheden. Ergo, bliver de 40t.kr ikke brugt, men stillet på en konto til nødstilfælde mm.

Nu skriver min kommende investor at han både er interesseret i at modtage % af virksomheden som betaling, eller han kan yde mig det som lån. Jeg tror selv 100% på virksomhedens fremtid, så jeg tænker som udgangspunkt på at tage det som lån. Hvad havde i gjort? Og hvilken ÅOP/låneaftale ville i synes var fair for os begge? Bonus spørgsmål - Når investor skal være stort set 100% passiv, hvilken procent ville han så kunne kræve af firmaet, når det er hvad jeg vil kalde et lav risikos lån, da pengene jo ikke vil blive brugt?

Håber i kan/vil komme med lidt input

Med venlig hilsen :-)

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det kun er 40K vil det være dumt at afgive en ejerandel, når du har mulighed for at låne pengene.

Er det med personlig hæftelse, vil det være naturligt at læne sig op af hvad banken tilbyder.

Er lånet til et nyt selskab (ApS) er det rimeligt at give din investor lidt mere i rente, da hans risiko er større.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Groht:
Når investor skal være stort set 100% passiv, hvilken procent ville han så kunne kræve af firmaet, når det er hvad jeg vil kalde et lav risikos lån, da pengene jo ikke vil blive brugt?
hvorfor skal de så stå der?  Det er vel klart, at der er en risiko og jeg synes med 40.000 du skulle finde andre veje, banklån - spare op eller andet men - procent for sikkerhed 40 t til en 3. part - jeg ville tro 30-50% = betales tilbage med 60.000 eller noget i den stil - om et år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)