Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ferielov: skal jeg lade være med at betale feriepenge til mig selv?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Med den nye ferielov, bliver de feriepenge, man optjener fra 1. september 2019 til 31. august 2020, til en opsparing hos den nye fond, Lønmodtagernes Feriemidler. 

Jeg er selvstændig og har ikke ønske om en opsparing. 

Derfor vil jeg spørge, om der er noget galt i at jeg undlader at betale feriepenge til mig selv og i stedet forhøjer en min bruttoløn? Dvs. løn uden feriepenge. 


Når jeg spørger, om der er noget galt i det, tænker jeg lovgivningsmæssigt og skattemæssigt? 


Lovgivningsmæssigt: er det ulovligt? 

Skattemæssigt: får jeg mindre udbetalt, når min bruttoløn stiger fremfor at de bliver udbetalt som feriepenge? 

På forhånd tak. 

//Frederik. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du ejer af eget selskab APS f.eks så må du godt undlade feriepenge - skattemæssigt er det ens - du kan dog godt afsætte feriepenge (bør afsætte hvis de er en aftalt forpligtelse) og dermed få dem som udgift i selskabet i f.eks 2019 og så udbetale dem i 2020 ved fratræden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor sparer du overhovedet feriepenge op, hvis du er selvstændig? Du skal da blot udbetale løn 12 måneder om året, uden at oplyse ferie eller andet.

Det gør da bare tingene mere komplicerede, hvis du har flere cigarkasser med penge, som du flytter rundt på.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)