Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Som privat. Køb uden moms DK da man bor i udlandet

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn
Ja enig at det lyder mærkeligt.
Det er et kendt firma som sælger danske design møbler så tænker at jeg ikke er den eneste udlandsdansker som handler hos dem.

Jeg sagde jammen jeg er privat er du sikker ?

Ja når du bor i Frankrig skal du ikke betale dansk moms så jeg laver en faktura til dig uden dansk moms.

Så jeg betaler altså til det er danske møbler firma.

Men tænker ikke at et transportfirma bruger tid på at indrive moms . Måske indberetter de det til fransk skat.

Vi tager op til ham i morgen og snakker med ham og slår til hvis han stadig sælger uden moms da det er jo en go deal.. Tror egentlig ikke at jeg vil høre fra fransk skat men ok i fr er det 20% så 5 % sparet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

som begavet gæt, så har forretningen kontakt med en speditør der sørger for at bekræfte varen har forladt Danmark og dermed har forretningen solgt ud af Danmark, og hvorfor skulle denne så ikke også kunne sørge for korrekt moms ved udlevering af varen i Frankrig

Du sparer 5% og det er så det-  og siger firmaet de har check på det, så bare gå for det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
En opdatering.
Sælger skriver nu tilbage at han har undersøgt det og kan Ikke sælge uden moms alligevel til Frankrig da de ikke eksportere nok til Frankrig.

Så det bliver alligevel med dansk moms hvis vi skal handle:-)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)