Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg oprette et Aps selv, eller skal jeg bruge en revisor?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om jeg kan oprette et Aps selv, jeg har tidligere oprettet et IVS selv, og skal nu have oprettet et Aps istedet for mit nuværende enkeltmandsvirksomhed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar lyder lidt bøvlet kan jeg se, kan du evt. anbefale en advokat eller revisor der billigst og hurtigst kan lave et Aps for mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan mange hvis vi kun taler stiftelse af ApS - men taler vi at man har en enkeltmands inden og vil overdrage noget fra den til et ApS - så vil jeg pege på https://erhvervs-consult.dk/ som er Tonny og god mulighed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkeltmandsvirksomheden kører videre og indenfor en anden branche, derfor jeg skal have et Aps da det nye er indenfor en branche med større risiko og jeg vil gerne adskille det fra mit enkeltmandsfirma og privatøkonomi. Er der nogle specifikke du kan pege på der billigst kan lave et friskt nyt Aps til mig indenfor et par dage?

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om et nyt selskab hvor eneste i selskabet ved start er en bankkonto og en egenkapital og du ikke har tænkt dig at overdrage nogle aktiver fra din personlige virksomheder så behøver du ikke en revisor eller advokat. 

Så gør du bare selv på erhvervsstyrelsen og indbetaler de 40.000kr det kræver i anpartskapital, og så har du et ApS.

Der er nogle selskabsretslige krav om dokumenter der skal laves dog. 

Det er vigtigt at oplyser at selskabet ikke skal revideres det første år, i dit stiftelsesdokument.

Mange vælge dog at få en advokat eller revisor til at hjælpe med vedtægterne m.v.

Men erhvervsstyrelsen har en ganske fornuftig guide om hvad et ApS skal indholde ved stiftelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias.kalundborg:

Hvis der er tale om et nyt selskab hvor eneste i selskabet ved start er en bankkonto og en egenkapital og du ikke har tænkt dig at overdrage nogle aktiver fra din personlige virksomheder så behøver du ikke en revisor eller advokat. 

Så gør du bare selv på erhvervsstyrelsen og indbetaler de 40.000kr det kræver i anpartskapital, og så har du et ApS.

vi er vel enig om, at man ikke selv kan bekræfte de 40.000 kr via erhvervsstyrelsen, men at de skal bekræftes af en instans med ret til at bekræfte kapitalen - revisor - advokat - bank eller anden med officiel ret til at bekræfte selskabskapitalen?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Youngandonit:

Enkeltmandsvirksomheden kører videre og indenfor en anden branche, derfor jeg skal have et Aps da det nye er indenfor en branche med større risiko og jeg vil gerne adskille det fra mit enkeltmandsfirma og privatøkonomi. Er der nogle specifikke du kan pege på der billigst kan lave et friskt nyt Aps til mig indenfor et par dage?

masser af revisorer og advokater - f.eks advokat Søren Holck-Andersen http://www.adv-nyhavn.dk/da/ som plejer at være hurtig. 
Du skal allerede nu gå i banken og sikre de er klar med en bankkonto så snart du har stiftet, eller sågar inden til selskab x ApS under stiftelse, så du ikke tager tid på det punkt i stedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ja det er vi enige om, men jeg tror spørgsmålet lægger op til om der SKAL bruges revisor eller advokat. 

Det er nok, som du siger, bare at få banken til at bekræfte at der er deponeret 40.000kr på en konto som overføres til selskabet når dette stiftes :)

Venlig hilsen

Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias.kalundborg:

Hej John

Ja det er vi enige om, men jeg tror spørgsmålet lægger op til om der SKAL bruges revisor eller advokat. 

Det er nok, som du siger, bare at få banken til at bekræfte at der er deponeret 40.000kr på en konto som overføres til selskabet når dette stiftes :)

Venlig hilsen

Mathias

det er nok bare min meget klare erfaring, at det enten koster det samme som at bruge en advokat der så laver andet samtidigt, eller - at banker oftest siger nej til den opgave - Det er kun få i banken der har den specielle certificering at kunne gøre det og i deres system bekræfte - men trådstarter kan jo bidrag ved at sige om han fik banken til det, og i så fald, til hvilken pris - evt 0?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)