Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt ejendomsselskab og begynder spørgsmål

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino - Hvor er det dejligt endelig at være med

Jeg starter hårdt ud :)

Jeg har lige købt min første udlejnings ejendom og har derfor lidt spørgsmål til bogføring.

Jeg har personligt indskudt 250.000 kr i mit ejendomsselskab - Hvordan skal disse bogføres ? Jeg har læst mig til at der er 2 forskellige måder. Kapitalforhøjelse eller kortfristet gæld.

Hvilken løsning er den rigtige for mig ?

Jeg vil yderlig investere en million de næste 5 år i mit ejendomsselskab tage ud af min privat økonomi.

Derudover har selskabet nu stiftet et kreditlån. hvordan skal dette bogføres ?

Jeg takker mange gange for jeres hjælp og ser frem til at følge med her inde på Amino

Vh Nicolas M
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolas

Svært at sige hvilken løsning der er den rigtige for dig, men en kapitalforhøjelse er en "engangstransaktion" og får iøvrigt selskabet til at se økonomisk mere velfunderet ud. Det kan måske være en fordel når du skal optage lån.

På et lån fra dig privat skal selskabet betale renter som selskabet får fradrag for men som du til gengæld skal betale skat af. Et lån kan umiddelbart betales tilbage når der er penge til penge til det.

Hvis du vælger www.portfolio.help som regnskabsprogram, så kan du få fat i mig den vej igennem og få hjælp til at komme igang med bogføringen.

Venlig hilsen

Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolasmadsen:
Hej Amino - Hvor er det dejligt endelig at være med

Jeg starter hårdt ud :)

Jeg har lige købt min første udlejnings ejendom og har derfor lidt spørgsmål til bogføring.

Jeg har personligt indskudt 250.000 kr i mit ejendomsselskab - Hvordan skal disse bogføres ? Jeg har læst mig til at der er 2 forskellige måder. Kapitalforhøjelse eller kortfristet gæld.

Hvilken løsning er den rigtige for mig ?

Jeg vil yderlig investere en million de næste 5 år i mit ejendomsselskab tage ud af min privat økonomi.

Derudover har selskabet nu stiftet et kreditlån. hvordan skal dette bogføres ?

Jeg takker mange gange for jeres hjælp og ser frem til at følge med her inde på Amino

Vh Nicolas M

først - tillykke med købet og så
Med de beløb fatter jeg ikke du ikke tager råd fra en kyndig - revisor eller anden
Det med at du har indskudt, er ikke spørgsmål i første omgang om bogføring men om hvordan du har indskud. Enten som bunden kapital med angivelse i EOS eller - som lån  og bogføringen afhænger helt af det. 
Der er ikke en facitliste til hvad der er bedst, men Steffen har svaret så godt man vel kan her

Få enten en online bogholder der kender til ejendomme ind over, eller anden prof hjælp. Det vil være de dårligste penge du nogen sinde har sparet, at undvære her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Aug 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar John

Jeg har brugt dinero pro i 5 år og tænkte umildbart at jeg godt selv kunne stå for bogføringen.

Citat 'Med de beløb fatter jeg ikke du ikke tager råd fra en kyndig - revisor eller anden' - Jeg spørger i første omgang herinde og hvis det er for avanceret så kontakter jeg en revisor

Tak for hjælpen

Vh Nicolas
Tilmeldt 20. Aug 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Steffen

Mange tak for dit svar.

Jeg har brugt dinero pro i 5 år i men personlig ejet virksomhed men dog er det første gang jeg bruger dinero i selskabs form. Jeg vil undersøge portfolio.help og så høre du måske mere.

Tak for hjælpen
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolas

Der er lidt forskellige og "nemme" måder at løse det på. 

Men først, er din investeringsejendom i selskabsform (IVS,ApS eller A/S)? eller driver du den som 

en personlig virksomhed?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolas

Tillykke med købet, der venter en spændende tid forude :-)

Nicolasmadsen:
Jeg har brugt dinero pro i 5 år og tænkte umildbart at jeg godt selv kunne stå for bogføringen.

Det er heller ikke selve bogføringen der er det "svære", men som John skriver så afhænger bogføringen af hvordan du har "indskudt" pengene - hvis du fortæller hvordan du har "indskudt" pengene (kapitalforhøjelse, ansvarlig lånekapital, alm. lån eller andet) så tror jeg det er en smal sag for de kyndige her på Amino at fortælle hvordan det skal bogføres ;-)

Held og lykke med porjektet
/Brian

Tilmeldt 20. Aug 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Det er i selskabs form. Holding - drift

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)