Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad hedder dit firma og hvorfor?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg syntes at det er meget sjovt at høre historien bag et firmanavn, så jeg vil selv lægge ud med hvad mit firmanavn er og hvorfor:

Firmanavn: Ebo Media

Hvorfor: Prøvet en masse forskelige muligheder og et krav fra mig selv var at jeg kunne få et .com adresse til mit firma navn, da jeg ønsker både at arbejde i Storbritannien og USA med affiliate marketing management.

Det satte nogle udfordringer, men da jeg var i Uganda sidste sommer kom jeg i tanke om et ord som blev sagt hele tiden på hendes sprog som er teso. Ordret er ebo og det betyder "Ja", Jeg fik dog lavet en fejl da åbnet firmaet og købte mit domænem da det staves eebo og ikke ebo. Men jeg er stadig tilfreds med navnet da det er let at udtale både på Dansk og Engelsk.

Hvad er historien bag dit firma navn? 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:05

Nu er det ikke mit eget firma, men jeg arbejder på Reklamebureau Hoeg2.

For år tilbage da jeg startede i firmaet hed det Hoeg Design, navnet havde de 2 ejere fundet på da de sad og braiende på et navn, og opdagede en høg der blev ved at flyve rundt + at firmaet lå på Høgholt.

senere skiftede firmaet navn til Hoeg Reklame & Marketing, og nu hedder det så Reklamebureau Hoeg2.

Hoeg2 kommer af at hoeg.dk var optaget, og da der var 2 ejere, og det var 2 gang vi skiftede navn, så var hoeg2 det mest opfindsomme :)

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 14:03

Jeg startede mit firma for nogle år siden og på det tidspunkt gjorde jeg mig mange tanker om det at være selvstændig, idet jeg havde et meget velbetalt job som konsulent indenfor byggebranchen. Mit problem dengang, var at jeg havde været det samme sted i næsten 19 år, så jeg trængte til luftforandringer og nye udfordringer.

I lang tid prøvede jeg at motivere mig selv til at springe ud på det dybe vand, men hurtigt trak "du ved hvad du har"-genet mig tilbage til det sikre og fornuftige. Men så en dag, var der kun een tanke og det var ... "nu gør jeg det".

Navnet blev så en realitet ved at jeg fandt en online translator, som jeg bad oversætte "going for it" til forskellige sprog .... og her dukkede det italienske op "andando per esso" ... så sådan skulle DET være Smile

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 14:17

Jeg skulle finde på noget unikt, som gerne skulle være eller relatere til latin, uden at give mening på hverken dansk eller engesk. Simpelthen et ord, som ikke kan findes i en ordbog.

Jeg har en stor interesse for gekko'er, kamæleoner og den slags, og endte derfor med det latinske ord "Laserta". Derefter blev lidt bogstaver ændret, så navnet til sidst var "Lazerto". Jeg lavede derefter en google søgning på ordet, og fik 0 resultater. Dermed var navnet bestemt.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 14:42

Hej

Jeg skulle finde på et navn til min virksomhed, som rådgiver inden for digital dialog og online kundeservice.

Jeg kom på InstantReply, da det jo på dansk betyder "hurtigt svar". Det er i princippet det hvad digital dialog åbner op for, at vi hurtigt og nemt kan kommunikere med hinanden samt give et hurtigt svar.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 15:14

Jeg var vild med farven cyan-grøn på et tidspunkt, og sad og ledte efter et firmanavn, der var så cygnet - hvilket betyder den grimme ælling på engelsk, og jo er den tur vi giver kunderne - en forvandling fra den grimme ællling til en flot svane. Derfra er så afstammet kontorfællesskab: duckyard, da jo den grimme ælling startede sit liv i en andegaard.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57

(sidder og smiler) jeg husker tydelig den formiddag hvor jeg fandt navnet til min konsulentvirksomhed mitSannejeg. Jeg blev "høj" af det så jeg helt rystede -det var SÅ FEDT

Det var utrolig vigtigt for mig at finde et navn som virkelig "sagde mig noget". Jeg så mange rigtig goe navne og ofte på engelsk,,men det var ikke lige dét!

Med personlig udvikling og coaching handler det jo netop om at finde sit "sande jeg, med alle de sider vi harWink og pludselig mens jeg stod ude i køkkenet en dag - så var den derBig Smile.

Hyg og heja -rigtig go´weekend til alle

Dbh

Sanne

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 19:16

En sjov og anerledes tråd. Spændende og morsom læsning. -Det er altid sjovt at vide hvorfor ting hedder som de gør :)

Min egen butik hedder Christobel og det er egentlig 2 navne, som er sat sammen. Christoph og Isabel.. Mange tror at mine egne børn hedder sådan, men det gør det nu ikke. Det stammer fra 2 franske keramik engle, som jeg har stående i min butik. På kasserne stod de navne og så kom navnet ud af det.

Jeg havde fra starten en ide om at min børnetøjs forretning ikke skulle hedde noget med 2 børnenavne, da mange gør lige netop det, men på en måde blev det så alligevel 2 navne, men blot sat sammen til et, som jeg syntes er lettere at huske og det er mere internationalt, hvis det skulle blive aktuelt :)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 20:39

Min biks hedder bit2b.  Det er en sammenskrivnig af den mindste digitale enhed "bit" samt forkortelsen for handel mellem virksomheder B2B ~ business to business. Grafiske værktøjer er idag stort set 100% digitale så det handler om at få de der "bits" tryllet om til "business".

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:19

Min kæreste startede vores firma Jakodan

Til at starte med vidste vi blot at det skulle være et handelsfirma og var ikke 100 % sikre på, om vi ville skifte produkt-retning.. så det måtte ikke være et navn som fx "emballagebutikken", hvis vi nu skulle vælge at lave noget andet i stedet..

Det skulle også være et navn der ikke var for langt, nemt at huske, frit domænenavn.. det skulle også lyde professionelt og mange danske virksomheder hedder jo noget med Dan (danfoss, danbo, copydan osv).. og alt vi vidste var at det var jakobs firma som skulle operere i Danmark.

Så det blev til Jakodan = Jakob Danmark :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)