Hej Aminoer Jeg syntes at det er meget sjovt at høre historien bag et firmanavn, så jeg vil selv lægge ud med hvad mit firmanavn er og hvorfor: Firmanavn: Ebo Media Hvorfor: Prøvet en masse forskelige muligheder og et krav fra mig selv var at jeg kunne få et .com adresse til mit firma navn, da jeg ønsker både at arbejde i Storbritannien og USA med affiliate marketing management. Det satte nogle udfordringer, men da jeg var i Uganda sidste sommer kom jeg i tanke om et ord som blev sagt hele tiden på hendes sprog som er teso. Ordret er ebo og det betyder "Ja", Jeg fik dog lavet en fejl da åbnet firmaet og købte mit domænem da det staves eebo og ikke ebo. Men jeg er stadig tilfreds med navnet da det er let at udtale både på Dansk og Engelsk. Hvad er historien bag dit firma navn? |
Nu er det ikke mit eget firma, men jeg arbejder på Reklamebureau Hoeg2.
For år tilbage da jeg startede i firmaet hed det Hoeg Design, navnet havde de 2 ejere fundet på da de sad og braiende på et navn, og opdagede en høg der blev ved at flyve rundt + at firmaet lå på Høgholt.
senere skiftede firmaet navn til Hoeg Reklame & Marketing, og nu hedder det så Reklamebureau Hoeg2.
Hoeg2 kommer af at hoeg.dk var optaget, og da der var 2 ejere, og det var 2 gang vi skiftede navn, så var hoeg2 det mest opfindsomme :)