Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af lejemål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kammerat og jeg vil til at opkøbe lejemål til udlejning, og vi er begge uerfaren i at drive virksomhed. Jeg har læst en del om udlejning og andet jeg har kunne finde på nettet, og vi er nu kommet frem til at det muligvis er bedst at købe, sælge og udleje ejendomme igennem virksomhed og ikke som privat.

Vi har brug for noget rådgivning fra erfarne til hvordan vi opstarter.
Skal vi bare oprette et CVR og moms nr og overfører opstartspengene fra privaten og så købe ejendomme via virksomheden.

Pointen er at holde økonomien adskilt fra privaten, og derved også hvis det koster lærepenge, at vi så ikke går personligt konkurs.

Mvh Christian.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok til en start vigtigt at forstå, at der næppe er nogen der låner penge til køb af boliger eller andet dyrt. I skal derfor nok regne med, at det passer med

NystartetMatador:
oprette et CVR og moms nr og overfører opstartspengene fra privaten og så købe ejendomme via virksomheden
men der skal så overføres i princip de fleste af de penge der skal bruges. Det er muligt at kreditfinansiere måske 60% af selve købet men uanset hvad - I skal op med en god del penge upfront

Så er det korrekt, at I sikrer jer mod personlig hæftelse - men omvendt vil I opleve, at det er mange personlige penge der skal ind og kan tabes

Husk en ejeraftale - den mangler du i det du skriver - den er nok noget af det aller vigtigste http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)