Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af erhvervskørsel

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen ,
Jeg har kørt uber i 2016 , og jeg har sidst modtog et brev fra skat for at betale skat af dette beløb jeg tjent i 2016.
I brevet står der , at hvis vi kan ikke dokumentere benzin forbrug osv Så kan vi fratrække en begregnet 30 procent af indkomst ,som er benzin forbrug , vægtafgift , forsikring ..
I brevet står der også at vi kan sende fakturaer til reparation af bil , hvis der er ..
Jeg har faktisk betalt til bil reparation oc jeg stadig har fakturaer til denne udgifter ..
I skat står at jeg kan få fradrag kun til hvad jeg har brugt til erhverkærsel , og ikke til private kørsel ..
da det er 3 år siden nu , så ved ikke hvordan kan jeg dokumentere antal kilometer til ethverkærsel vs private kørsel ..
Jeg har ikke brugt min bil til private kørsel , da jeg allerede har erhverskort til transport , tilknyttet til mit andet arbejde ..
Er der nogen der har en vejlidgnibg , eller kan løse denne opgave for mig ..
Mvh
Musel
Vh
Mustafa

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lige se andet end det må være samme med benzin osv - hvis du ikke kan dokumentere fordelingen, så må du tage 30% åbenbart (vel ret generøst vel faktisk uden dokumentationskrav - og underligt det ikke skal stå i forhold til indtægt, for så kunne det vel teoretisk være mere end indtægten)

Nå men er det princippet, så må vel være samme med reparation da du som du skriver, ikke kan dokumentere hvad bilen er brugt til (og var du firma ville du jo have haft fri bil skat hvis hvidpladebil hjemme bare for rådrigheden, men skriver de, at du kan trække andel af reparation fra - så må det vel være samme princip med ikke dokumenteret benzin 30% for nogen må det kunne ende i minus samlet, men om skat så ville protestere og nægte fradrag for tab - ved jeg ikke


Ser spændt om andre ved noget her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret ..
Udover 30 procent til benzin, forsikring osv,, jeg stadig har faktura til bil reparation ..en del af dette fakturas beløb skal fratrækkes kun til erhvervskørsel ,,
Spogrsmål er Hvirdan kan jeg dokumentere hvor mange km af erhverkærsel vs private ..

Tilmeldt 23. Jul 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejdede som lønmodtager , ikke firma

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan du jo ikke skriver du - når du skriver om de 30% skat giver OK for til benzin og øvrigt. Så kan du vel heller ikke til reparation - og så må du vel prøve med de 30% der også
Jeg forstår ikke skat bare har en 30% regel helt uden dokumentation da det kunne give fradrag der var over indtægt for den sags skyld - og nul kørebog eller andet (har uber ikke en oversigt i det mindste over kunde kørslen)

Jeg forstår ikke skat godkende, men siger de ok for 30% uden dokumentation for benzin osv - så kan jeg ikke se andet end - prøv samme med reparation

Underlig "regel" er det dog i mine ører

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Musel:

Jeg arbejdede som lønmodtager , ikke firma

uber kørsel var vel netop som selvstændig - men med brug af egen bil - men vel ikke som lønmodtager ansat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det står i brevet , hvis man ikke har kvitteringer til brændstofforbrug osv , så er det 30 procent af indkomst , der skal fratrækkes, før beskatning .. og det er kun brændstof forbrug , vægtafgift , og forsikring . Derover , kan der også fratrækkes udgifter til bil reparation , hvis der er ..
Det har jeg , men de siger at man kan kun fratrække et bestemt beløbet af reparation , iforhokd til erhvervskørsel , og ikke til private kørsel ..
jeg vil gerne vide nogen måde at beregne erhvervskørsel , fra de private kørsel
Det er ikkenoget jeg kan huske , da det var 3 år siden ..,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu lyder det så lidt anderledes end jeg forstod det - nemlig at man kan fratrække 30% af indtægten til drift - hvis man ikke har dokumentation

Jeg ville så høre skat - skriftligt - hvad du går med reparation når du ikke kan dokumentere fordeling  for det er så helt uklart - det er jo så ikke bare noget med 30% afxx

så skriv til skat som indlogget og hør dem

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg ikke se nødvendigvis har noget at gøre med Uber kørsel og fradrag for benzin og drift og værksted også - når man ikke har nogen form for dokumentation- s jeg ville skrive og spørge klart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)