Jeg har valgt at starte et firma, men har indtil videre begrænsede midler at gøre godt med. Efter at have bestilt nogle varer hjem fra USA, har mit firma fået en told opkrævning. Jeg har i den forbindelse prøvet at læse op på toldregler, men det er simpelthen for uoverskueligt. Derfor: Er der nogen der kan oplyse om konsekvenserne ved ikke, at reagere på sådan en opkrævning.? Vil det blive lagt på mit firmas skattekonto, eller skal jeg forvente en almindelig privat inkasso sag? Eller noget helt tredje?
Jeg har i den forbindelse prøvet at læse op på toldregler, men det er simpelthen for uoverskueligt.
Beklager at sige det men så er du ikke voksen nok til at lege importør - Det er altså ikke så svært. Hvorfor er det du ikke bare betaler den opkrævning du har fået ? er du overhoved importør registreret?
Jeg har i den forbindelse prøvet at læse op på toldregler, men det er simpelthen for uoverskueligt.
Beklager at sige det men så er du ikke voksen nok til at lege importør - Det er altså ikke så svært. Hvorfor er det du ikke bare betaler den opkrævning du har fået ? er du overhoved importør registreret?
Pænt god dag.
Nogle af os skal lære det på den hårde måde.
Har du mulighed for at henvise mig til en som ved mere om emnet? Så er du min nye ven.