Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsekvenser for overskridelse af toldregler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg har valgt at starte et firma, men har indtil videre begrænsede midler at gøre godt med. Efter at have bestilt nogle varer hjem fra USA, har mit firma fået en told opkrævning. Jeg har i den forbindelse prøvet at læse op på toldregler, men det er simpelthen for uoverskueligt. Derfor: Er der nogen der kan oplyse om konsekvenserne ved ikke, at reagere på sådan en opkrævning.? Vil det blive lagt på mit firmas skattekonto, eller skal jeg forvente en almindelig privat inkasso sag? Eller noget helt tredje?

På forhånd tak fra en presset iværksætter...
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

SimonED:
Jeg har i den forbindelse prøvet at læse op på toldregler, men det er simpelthen for uoverskueligt.

Beklager at sige det men så er du ikke voksen nok til at lege importør - Det er altså ikke så svært.   Hvorfor er det du ikke bare betaler den opkrævning du har fået ? er du overhoved importør registreret?

Tilmeldt 16. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:

SimonED:
Jeg har i den forbindelse prøvet at læse op på toldregler, men det er simpelthen for uoverskueligt.


Beklager at sige det men så er du ikke voksen nok til at lege importør - Det er altså ikke så svært.   Hvorfor er det du ikke bare betaler den opkrævning du har fået ? er du overhoved importør registreret?


Pænt god dag.

Nogle af os skal lære det på den hårde måde.

Har du mulighed for at henvise mig til en som ved mere om emnet? Så er du min nye ven.
Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Det kommer også lidt an på hvordan du har fået denne opkrævning?

Er det "bare" et brev fra post Nord?

Når du importerer uden for EU, så skal afsender oplyse dit CVR nummer på pakken - og du skal selvfølgelig være importregistreret på dette CVR nummer.

Herefter bliver den told du skylder lagt ind i dit momsrregnskab og du skal afregne dette sammen med din moms.

Beløbene kan ses inde på¨SKAT's hjemmeside under importmoms.

www.goloan.dk - Lad bankerne slås om dig

Tilmeldt 16. Jul 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 @GoLoan

Tak for din besked. Jeg har modtaget opkrævningen direkte fra fragtselskabet som fi kort med posten.

Det giver ikke meget mening, eftersom jeg har oplyst cvr nummer ved bestilling. Måske er der noget jeg har overset?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

SimonED:
Nogle af os skal lære det på den hårde måde.

Fair nok men det kan desværre blive meget dyrt ikke at kende til div. regler mht. import.

På SKATs hjemmeside vil du kunne finde alt om import fra lande udenfor EU ( de såkaldte 3. lande) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)