Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du hjælpe med at be -eller afkræfte min begynderstrategi?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg søger lidt sparing med de tanker jeg går med omkring min første investering.

Har de sidste 4 år taget tilløb. Jeg vil begynde med et beskedent beløb på 10.000. og i en periode tilføje 1000 hver måned. Jeg er studerende de næste 4 år, så der er i hvert fald en periode på 4-5år uden behov for dem. Men min overordnede strategi er meget langsigtet og af alle de muligheder der er, har jeg valgt at fokusere på passiv\aktiv investering. I begyndelsen vil jeg ikke sammensætte en portefølje af enkelte aktier selv, primært fordi studiet fylder mest. Jeg ved at det er svært at give råd, fordi alt afhænger af 100 personlige årsager til at investere. Mine er ret ligetil baseret på ringe kendskab til markedet, langsigtet mål og passiv\aktiv investering.

Mine tanker er nu en fordeling på:



70% i Sparinvest INDEX Globale Aktier KL (Som jeg har forstået som en passiv investeringsfond)
Risikoprofil 5 af 7 på Nordnet


20% i C WorldWide Emerging Markets KL A (Som jeg har forstået som en aktiv investeringsfond)
Risikoprofil på 6 af 7 på Nordnet


10% i noget med Augmented Reality Teknologi at gøre. Et område jeg har en personlig tro på. Dog ikke undersøgt dette til bunds.



Jeg vælger Sparinvest som det ”sikre” valg og C WorldWide fordi jeg ser dem som interessante ud fra både deres informationer på hjemmesiden og den information jeg kan læse på Nordnet under målsætning. De ligger begge i den øvre ende af risikoskalaen, men det passer fint på mig.
Spørgsmålet er, om dette er en fornuftig start, hvor jeg vil kunne drage nogle nyttige erfaringer de næste år.

Et par sidespørgsmål.
1. Er det klogere at investere et større beløb i starten, frem for at dele det op med 1000 hver måned over en periode, som jeg først har tænkt?