Virksomhedsbetalte omkostninger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 19
Indlæg ialt: 1
Vietin Skrevet 16-07-2019 kl. 11:57
Bedømmelse :
Hej med jer,

I forbindelse med at drive virksomhed fra privatbolig, vil jeg høre hvilke omkostninger der egentlig kan blive betalt af virksomheden?

Boligen er ikke opdelt i forhold til erhverv, hvorfor jeg er med på, at husleje, varme, vand osv. ikke kan betales af virksomheden og derfor betales 100% privat.

Det jeg interesseret i er, om virksomheden kan betale udgifter som computer, telefon, printer, papir, mapper og andre kontorredskaber?

Og måske mere i gråzonen, skrivebord, kontorstol, skrivebordslampe?

Ovenstående skal bruges til at drive virksomheden, men da det vil have plads i privatbolig, der ikke er opdelt efter erhverv, skal der så sket en beskatning privat?

Mange tak på forhånd.
Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 25
GoLoan Skrevet 16-07-2019 kl. 13:36
Bedømmelse :

Hej

Virksomheden kan godt betale for de ting der skal bruges i arbejdsøjemed, der er dog nogle poster hvor du risikerer en ekstra beskatning, fx ved telefon eller computer.

www.goloan.dk - Lad bankerne slås om dig

Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 39500
Cookie - John Hannover Fra  John Hannover Skrevet 16-07-2019 kl. 17:05
Bedømmelse :

hivs ikke du har special inderettet rum 100% kun til firma og uden en eneste privat ting i det, så kan du ikke fratrække kontor møbler, lamper osv - men godt computer og papir - dog skal moms deles  i privat/firmadel (mange vælger 50/50 for det godkender skat som udgangspunkt

vh John H

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Start af selvstændig virksomhed er venligst sponseret af: