Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma (semi webshop)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg søger lidt informationer angående registrering af køb salg af varen/services.

Jeg har planer om en webshop som sælger udstyr.
Starter som enkeltmands firma så jeg kan få "få moms tilbage på køb af vare"?

Mine spørgsmål er :

Jeg køber en vare fra en anden netbutik for 200kr
Sælger varen igennem min shop for 250kr til kunden

I mit regnskabs program taster jeg mit køb ind (de 200kr) som "regning" og når jeg sælger (250kr) taster jeg det ind som "kvittering" ?

Hvornår sender jeg så tingene til skat ?
Ved afregning, får jeg 20% af (200) tilbage pga. Moms.
Og så skal jeg vel betale skat af de 250kr ?

Hvad er min samlet profit efter dette ene køb. ?

Og er der andre ting jeg skal være opmærksom på / indtaste i regnskabsprogrammet, for ikke at komme i klemme og skylde penge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit regnskabsprogram burde nok  - og det gør de alle. helt af sig selv vise ting korrekt. Bede dit indtaste salg med moms og fordele det på salg og moms og så passer det også med betaling af den faktura
Enten brug en del tid på at forstå regnskab . Gerne med hjælp af min e bog eller paperbback som er letlæst http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html eller ved at tage en online bogholder ind

når du tænker TJENE så altid tænk alt - indkøb og salg uden moms - det er det du evt tjener

vh john h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :


Så det er rigtigt forstået at jeg indtaster mit køb ind som regning og salget som kvittering ?


Og fik aldrig svar på :

Hvornår sender jeg så tingene til skat ?
Ved afregning, får jeg 20% af (200) tilbage pga. Moms.

Og så skal jeg vel betale skat af de 250kr ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune2410:
Så det er rigtigt forstået at jeg indtaster mit køb ind som regning og salget som kvittering ?
det var lidt sort - men i de fleste regnskabsprogrammer taster du køb ind som KØB og dit salg som FAKTURA

Moms fører dit regnskab også - og en gang i kvartalet ser du hvad der står i købsmoms og salgsmoms (og evt importmoms mm) og de tal skriver du i SKAT som indlogget under momsindberetning og så viser skat hvad du skal indbetale - nemlig salgsmoms minus købsmoms

Så har du i dit eksempel 200 kr tilbage og hvis vi leger du ikke har nogle udgifter - så bliver det dit overskud som du angiver i årets selvangivelse til skat, og så gemmer du regnskabet i 5 år hvis skat vil se det

Dit overskud til skat er dine indtægter minus dine udgiver UDEN moms begge dele

Jeg synes du skal finde en online hjælp / bogholder, for du er langt fra at forstå nok til ikke at få problem lige pludseligt, og det er synd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 06:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god ide, om du kan tage et regnskabskursus.

Der er aftenskoler, og AMU, VUC.

Butikker der ikke kan finde ud af at styre kassen og lave regnskab, laver ofte skattefejl og ender med at skylde mange penge i moms og skat.

Uorden i momsen, kan ved slutningen af året give en stor ubehagelig ekstraregning.

Du kan også prøve at spørge din A kasse/fagforening, om de kan hjælpe med regnskabskursus.

Tilmeldt 29. Jun 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det lange svar John :) fik også lige en lang snak med svigerfar der har haft firma i 22år så nu forstår jeg det lidt bedre selv :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)