Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance priser?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 119
Fra  Unicorn Screen Printing Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen der kan nogen ca priser på freelance designs?

Ved godt at der er mange forskellige fakta der spiller ind, men er der en bestemt % del man ligger oven i productions prisen? ca timeløn?

Nu tænker jeg mest på logoer, tekstil, covers osv...  

Ejer af Unicorn Screen Printing... Its a lifestyle.....

www.unicornsp.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 22:21
Design er en kreativ process og et design er lige så meget værd som det beløb det hjælper kunden med at tjene ind i modsætning til hvis designet ikke blev brugt. At sælge design baseret på produktionsprisen + 20% ville være en temmelig mærkelig fremgangsmåde at sælge et kreativt produkt på og at skyde sig selv i foden som designer hvis man har brugt 10 år på studere design inden for flere områder i modsætning til skoleknægten der har lidt talent inden for en enkel stil. 20%+ er den måde købmænd handler standardvarer på. De mest normale freelancepriser for designtimer ligger på alt lige fra 450 kr til 3500+ kr i timen. Spørgsmålet er så om du vil betale en designer 20x450 kr for at nå frem til lige det resultat du ønsker dig eller 2x3500 kr for at nå det samme resultat fordi designeren er dygtigere til at aflæse dine idéer og finde ud af hvad du leder efter (ikke at det altid er gældende i det forhold). Den eneste måde du kan finde et svar på dit spørgsmål er at kigge rundt på nogle designere hvis stil du kan lide, spørge om deres pris og så se om de passer til dit budget ud fra deres tilbud. Der er desværre ikke rigtig nogle vejledende udsalgspriser på den slags. ofte får man hvad man betaler for, dog ikke altid hvis man går til et all round reklamebureau, da de tager kassen for at tage opgaven og outsource den til de billige freelance designere ;-)
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:31

jeg kan da fortælle at 2 dages designproces for et generelt "look" på en hjemmeside ikke er unormalt der hvor jeg kommer fra. Så skal enkelte sider måske også laves.. så er der timeprisen, som varierer en del - pt. ligger den på 800ish, kroner, så 16*800 herfra... men hæng dig mere i de 16 timer end i de 800, de 16 timer ved jeg fra andre konkurrenter er nogenlunde normalt :)

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 10:33

Hejsa

Jeg foretrækker egentlig at arbejde på projektbasis, da en kreativ process som design kan variere mellem alt lige fra 2 timer for et webdesign til 20 timer. Jeg arbejder selv som freelance og hvis du har lyst til at få en præcis pris er du velkommen til at sende mig en mail, men ellers ligger mine egne priser i ca 2-3000 for et webdesign med f.eks. et par undersider og nogle ekstra grafiske elementer.

Jeg har desuden  arbejdetsom professionel freelance grafiker/designer i snart 3 år, så jeg har en forholdsvis god opfattelse for hvad det er kunden ønsker og ligeledesevnen til at udføre disse ønsker.

Kontakt: steffen@ksgrafik.dk

Referencer (spørg for flere): www.ksgrafik.dk 

Mvh

Steffen Nørgaard Andersen 

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)