Copyright - redaktionelt brug - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Jura, kontrakter, lovgivning, ophavsret m.m. "

Copyright - redaktionelt brug

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 21
Tilmeldt 25. jan 19
Indlæg ialt: 4

Skrevet 17-06-2019 kl. 14:11

Hej Amino

Har lige et kort spørgsmål.

Jeg har en nyhedsside (e-avis). Til en artikel vil jeg gerne bruge et billede. Billedet er beskyttet af copyright, men jeg må gerne bruge det redaktionelt. Her er definitionen af redaktionelt brug på Shutterstock.

Du kan bruge indhold, der er mærket med Kun til redaktionel brug, til mange artikler eller historier, der ikke er beregnet til forretningsmæssig brug. Der er ingen undtagelser ved denne restriktion, så selv religiøse og godgørende organisationer skal overholde disse redaktionelle retningslinjer. Nogle af de almindelige måder at bruge redaktionelt indhold på omfatter de følgende:
  • nyhedsartikler, arkiver og udgivelser
  • dokumentarfilm
  • fagbøger

Må man gerne bruge disse billeder når hjemmesiden tjener penge på affiliate links og reklamer?

Venlig hilsen

Andreas

Amino-karma 48.871
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 8.590
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 17-06-2019 kl. 15:03

Snkrshistory:
historier, der ikke er beregnet til forretningsmæssig brug

Denne formulering kan du vist ikke overholde med en affiliateside. 

Så det korte svar er vist nej, så længe vi ikke har flere oplysninger.

VH Hans

NYT FOREDRAG:
MIN KONKURS-KURS

https://amino.dk/forums/t/303680.aspx#1839509

Amino-karma 80.417
Tilmeldt 24. jun 07
Indlæg ialt: 14.605
flag Amino Plus Amino Ekspert
Fashion-Seller
Fra Cosmos Co , Customfit.eu
Skrevet 17-06-2019 kl. 17:31

Snkrshistory:

Jeg har en nyhedsside (e-avis). Til en artikel vil jeg gerne bruge et billede. Billedet er beskyttet af copyright, men jeg må gerne bruge det redaktionelt. Her er definitionen af redaktionelt brug på Shutterstock.

Du kan bruge indhold, der er mærket med Kun til redaktionel brug, til mange artikler eller historier, der ikke er beregnet til forretningsmæssig brug. Der er ingen undtagelser ved denne restriktion, så selv religiøse og godgørende organisationer skal overholde disse redaktionelle retningslinjer. Nogle af de almindelige måder at bruge redaktionelt indhold på omfatter de følgende:
  • nyhedsartikler, arkiver og udgivelser
  • dokumentarfilm
  • fagbøger
Alle billeder er beskyttet af ophavsret, blot til info.
Nu skriver du intet om, hvor billedet er fra, men jeg formoder, det er Shutterstock, når du henviser til deres betingelser. Bemærk disse betingelser gælder kun for fotos på Shutterstock, ikke billeder fundet andet steds på nettet.
Og af betingelserne fremgår det tydeligt, at du ikke må bruge det i forretningsmæssig brug. Hvad den formulering præcist dækker over, det skal jeg ikke gøre mig klog på, den er meget vag, men umildbart må det være alle hjemmesider, som sælger produkter eller ydelser, eller som tjener penge på reklamer, samarbejder eller affiliate. Det er mit umildbare bud.
Og så må du ikke bruge billederne på en hjemmeside, som tjener penge på reklamer eller affiliate...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed

Administration & Finansiering er venligst sponseret af:

Jura, kontrakter, lovgivning, ophavsret m.m.
Besøg vores samarbejdspartnere :