Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdannelse fra IVS til ApS ved kapitalindskud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej -

Kan følgende lade sig gøre?

Vi har et IVS (selskab A) med 1000 anparter. Selskabet ejes 100% af et holdingselskab B. Selskabet er registreret med 100 kr i selskabskapital.

Selskab A udsteder nu 40 anparter til en pris af 1.000 kr pr. stk til nye investorer i selskabet. Der er så totalt 1040 anparter og en ejerfordeling:

40 anparter: nye investorer (3,85%)

1000 anparter: holdingselskabet (96,15%)

Der er nu 40.000 kr på selskabets bankkonto, og vi vil gerne omdanne selskabet til ApS.

Kan det lade sig gøre ud fra ovenstående - og så samtidig bibeholde den samme ejerfordeling?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i alle fald jo via revisorerklæring for at omregistrere - men det du vil kan lade sig gøre - blot virker det lige hurtigt set til at i jo så skal have forskellige aktieklasser med meget forskellig værdisætning og indflydelse - dine 1000 anparter som med 100 kr kapital styrer dem med omkring 99% af den indbetalte kapital - det kan lade sig gøre - men jeg tror ikke du selv kan sætte det op - og var jeg de 40 ville jeg også kræve proff hjælp og meget veludført ejeraftale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Men vi vil helst undgå 2 aktieklasser. Er der ingen måde at undgå dette?

Kunne selskabet evt stiftes med 1040 anparter for 104 kr, og dernæst sælge 40 anparter for 1.000 kr pr stk?

Eller er der en anden måde at få pengene ind i selskabet fra investorerne, så vi opnår den korrekte ejerfordeling og kun én aktieklasse?

På forhånd mange tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

nej  gå til en revisor - du bruger krudt på at rode i noget du ikke er på vej i mål med. Selskabet kan ikke sælge anparter - DU kan stifte med 1040 anparter og sælge 40 til den pris I bliver enige om i forhold til 3.part og så er du der jo - men så får selskabet jo kun 104 kr

Gå til en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Caliban

Det du beskriver i trådens start ligner for mig at se en helt almindelig kapitalforhøjelse med overkurs. De nye investorer tegner anparter til nominelt 4 kr med en overkurs så de faktisk indbetaler 40.000.

Transaktionen vil forøge egenkapitalen med 40.000 og dermed hjælpe til at opfylde betingelserne for omregistrering til ApS. Der kan imidlertid være underskud eller andet som gør at det ikke er nok.

Du skal under alle omstændigheder bruge en godkendt revisor til at få lavet en erklæring med henblik på omregistrering, så der kan du også få det præcise svar på hvad der skal til. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)