Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS priser og kort

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er ved at oprette min første web-shop og har et par spørgsmål (har forsøgt at finde svar på Amino - men kan kun finde gamle tråde)

- Hvis jeg skal modtage både dankort og internationale (VISA) hvad er prisen så i alt? (oprettelse/abonnement)
 Er det 1.000 pr. aftale eller får man rabat, som nogen skriver?

- Hvad koster PBS' eget betalingsmodul? Så vidt jeg kan læse betaler man kun op til 50 øre pr. transaktion - er det korrekt?

- Hvor vigtigt er internationale kort, hvis jeg i første omgang kun henvender mig til danske kunder? Har firmaer som regel ikke dankort/visadankort? 

På forhånd tak!

/ Anders

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:52

Hej Anders

Du kan finde alle oplysninger om betalingskort her:

http://www.pbs-international.dk/internetforretninger?mid=7005115B-9B01-4018-AD9B-4B5DA6A476BD

I min butik tager jeg mod Dankort, Visa og Mastercard. Dankort koster 1,45 pr. transaktion + 0,1% af beløbet, internationale betalingskort er langt dyrere, så der opkræver jeg gebyr hos kunderne. Dankort-betalinger afregnes med det samme, mens internationale betalingskort først afregnes efter et antal bankdage (med mindre du betaler et noget større gebyr end standard). Jeg har danske kunder, der vælger at betale med kreditkort frem for dankort, muligvis fordi de først betaler på et senere tidspunkt.

HVis du skal have mulighed for at tage mod betalinger på nettet og i en fysisk forretning, skal du have to aftaler.

MVH
KIrsten 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 27. Feb 08
Skrevet kl. 15:56

Hej Kirsten.

Tak for svar. Men jeg har læst PBS' sider om priser. Jeg kan ikke finde noget om hvad det koster for begge aftaler? Er det 1.000,- pr stk eller får man rabat?

Mvh Anders 

Fra Købenavn
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:23

Det er 1000 kr. pr. stk.

Tilmeldt 27. Feb 08
Skrevet kl. 17:26

Hej Michael.

Tak for afklaringen. Det må blive med dankort only så.

Hvis jeg senere ønsker at udvide er det vel blot en ny indløsningsaftale for internationale kort ikke? 

Fra Købenavn
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:37

Hej

Evt. overvej om ikke den internationale er noget for din webshop - der er trods alt en masse unge mennesker som har VISA electron, og som kan være potentielle kunder. For ikke at nævne MasterCard og VISA.

Hilsen

Michael

Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:13

Men betaler man ik 250 om måneden?

Så 1000kr + 3000(12*250)= 4000kr årligt??

Tilmeldt 27. Feb 08
Skrevet kl. 18:21

Nej, det er 1000 kr om året og 250 i oprettelse.

Derudover er det gratis at benytte PBS's betalingsmodul - man betaler kun op til 50 øre pr transaktion..

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 20:18

Oprettelse af indløsningsaftale

Via webhotel: 250 kroner.
Ved certificeret software og egen server: 1.250 kroner.

Årsabonnement 
1.000 kroner.

Serviceafgift
1,25 % af omsætningen på kort udstedt i Danmark (minimum 1,95 kroner pr. transaktion).
5,75 % af omsætningen på kort udstedt i udlandet (minimum 1,95 kroner pr. transaktion).

Nogen som kan fortælle mig hvornår, og hvordan disse serviceafgift bliver trukken ?
Er det butikken som betaler det eller forbrugeren ?

Er der noget der sker helt af sig selv, syntes aldrig jeg har set det når jeg betaler nogen vare på hjemmesider?

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 23:39

stein:

Serviceafgift
1,25 % af omsætningen på kort udstedt i Danmark (minimum 1,95 kroner pr. transaktion).
5,75 % af omsætningen på kort udstedt i udlandet (minimum 1,95 kroner pr. transaktion).

Du modtager en afregningsnota fra PBS, hvor gebyret (de 1,25%/5,75%)vfremgår. Så når du endelig får pengene, er det excl. gebyr  - ex: hvis du har solgt for 100 kr på kort udstedt i DK, skal du betale 1,95 kr. i gebyr, og din samlede afregning bliver så 98,05. Så PBS fratrækker gebyret i din afregning, og det er så op til dig, at beslutte, om du vil dække det, eller om du vil lægge det til kundens regning.

I min butik lægges gebyret til kundes regning ifbm opkrævning.

Venlig hilsen

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)