Kemikalier i tøj - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Start af selvstændig virksomhed

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Alt det andet om at starte virksomhed "

Kemikalier i tøj

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 20
Tilmeldt 17. maj 19
Indlæg ialt: 5

Skrevet 23-05-2019 kl. 13:14
Hej, er der nogle herude som selv importere tøj fra Kina til videresalg her i Danmark.
Hvordan er i kommet omkring reglerne til tekstiler fra Miljø- og fødevarministeriet ?
Kan man evt. købe små mængder og få dem testet i Danmark inden man køber store mængder hjem? Hvordan bliver det testet, tager det tid? koster det meget ?

Jeg har umiddelbart funder mine produkter gennem wholesale kinesiske hjemmesider (Manufacturer) der beskriver materiale som "spandex, cotton, polyester, silk mm" men ingen detaljerede info omkring kemiske stoffer.
Nogle forslag ?

Mvh
Sara
Amino-karma 45.111
Tilmeldt 3. feb 06
Indlæg ialt: 10.962

Ravn
Skrevet 23-05-2019 kl. 13:26

Hej

Det er ene og alene dig som importør der er ansvarlig for at tøjet ikke indeholder farlige kemikalier. Det er meget svært at gardere sig fuldstændig, selv store firmaer som f.eks Bestseller bliver af og til snydt af deres leverandører.

Når du køber via en wholesale, skal du absolut ikke forvente at de ved noget hvad produkterne indeholder.

Mht. laboratorier finds der en del som kan udføre de nødvendige tests, men forvent det er ret så bekosteligt. I DK kan du spørge hos teknologisk institute eller Eurofins.

Amino-karma 8.496
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. maj 09
Indlæg ialt: 2.128
Amino Plus
Thomas Reberholt
Fra Tex-tryk Broderi og tr...
Skrevet 23-05-2019 kl. 13:36

Det er rigtig svært at klare selv desværre, og som sara skriver kan selv de store fejle når de får vare hjem. 

Jeg har købt nogle caps engang og da min kunde havde dem i brug på en regnvejrsdag blev de sorte i hovedet da farve begyndte at løbe. Heldigvis skete der ikke andet end de skulle vaskes lidt men det kunne være gået rigtig galt

Tex-tryk er en virksomhed i Aalborg som laver tryk på tøj - t-shirts med print - Tote bag med tryk

Amino-karma 5.482
Tilmeldt 5. mar 06
Indlæg ialt: 1.430

Pythonrap
Skrevet 23-05-2019 kl. 18:36

Spørg efter CE manual, testrapport. CE mærkning er ikke godt nok. Har selv startet "World war-3" indenfor mit område.

Så sørg for dokumentationen er i orden.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed

Start af selvstændig virksomhed er venligst sponseret af:

Alt det andet om at starte virksomhed
Besøg vores samarbejdspartnere :