Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start egen bilforhandler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg går med tanken om at starte min egen bilforhandler, men er stødt på nogle spørgsmål.

Jeg har fået udarbejdet en forretningsplan, driftsbudget og diverse tal.

Min største udfordring vil helt klart blive kapitalen. Tænker at de fleste bilforhandlere i dag har en form for driftskredit tilknyttet til virksomheden, hvori banken så har bilerne som sikkerhed?

Jeg har selv penge til opstart, til lokaler, udstyr og diverse jeg skal bruge og har også kapital nok til ikke at skulle udbetale løn til mig selv de første 4-5 måneder.

Hvad er den bedste mulighed for at skaffe kapitalen? er det via banken eller privat investor?
Tilmeldt 20. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Ingen hjælp her?
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

mscars:
Jeg går med tanken om at starte min egen bilforhandler, men er stødt på nogle spørgsmål.

Jeg har fået udarbejdet en forretningsplan, driftsbudget og diverse tal.

Min største udfordring vil helt klart blive kapitalen. Tænker at de fleste bilforhandlere i dag har en form for driftskredit tilknyttet til virksomheden, hvori banken så har bilerne som sikkerhed?

Jeg har selv penge til opstart, til lokaler, udstyr og diverse jeg skal bruge og har også kapital nok til ikke at skulle udbetale løn til mig selv de første 4-5 måneder.

Hvad er den bedste mulighed for at skaffe kapitalen? er det via banken eller privat investor?

Kapital er EEN af dine store udfordringer. En anden er selve driften, hvor du både skal skaffe kunder og skal kunne sælge og levere samt reparere garanti-sager. Og tjene penge på det.

Det lyder som om du har fat i nogen af tingene, men har du de erfaringer der skal til? Hvis du har de erfaringer, så prøv at overbevise nogle private investorer om det. Det er det mest sikre for alle parter. 

Du kan muligvis ydermere få din bank med til en vis finansiering af indkøbte biler mod sikkerhed i bilerne, men det kan nok være ret dyrt. 

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med det. 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du fremlagt din forretningsplan og budget i din egen bank for jeg vil mene det er den bedste mulighed for at skaffe den fornødne kapital til at starte din virksomhed.

Derudover kan det være en god ide at få en revisor til at kigge dit budget igennem de kan godt være behjælpelig med at fin pudse budgetter.

Det skal også sige at hvis du godt kunne tænke dig sparring og de nødvendige redskaber til at drive virksomhed, så prøv at læs lidt om Startup Central.

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 29. Nov 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,


Kan du hjælpe her, står i samme situation som du gjord en gang.

Har du selv lavet forretningsplan, driftsbudget mv?

Fandt du du en løsning til kredit delen?
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Hvis du mangler hjælpe til din forretningsplan og budgetter så har vi begge dele hos Startup Central :) 

Med venlig hilsen
Mathias

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)