Hvilke lande er bedst til oprettelse af virksomhed og - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Nye ekspertblog-indlæg
om  Alt det andet..

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Oprettelse "

Hvilke lande er bedst til oprettelse af virksomhed og bankkonto

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Amino-karma 906
Tilmeldt 29. jun 15
Indlæg ialt: 266

Skrevet 19-05-2019 kl. 11:57

Jeg har gået lidt og overvejet om jeg skulle oprette et LLC i Wyoming i USA. Synes at de har nogle fornuftige vilkår, både i henhold til privatliv, skat m.m.

Virksomheden skal udelukkende drive salg af online ydelser med sociale medier. Det er også vigtigt for mig at privatlivet er prioriteret, da jeg ikke ønsker at have en dansk virksomhed stående som repræsentant.

Det eneste der virker besværligt med oprettelse af virksomhed i udlandet, ser ud til at være oprettelse af en bankkonto, som oftest kræver fysisk tilstedeværelse.

Mit spørgsmål til jer er, om i kan anbefale andre lande med fornuftige vilkår til at oprette en virksomhed med henblik på salg af online ydelser, og med lidt til ingen aktiviteter i Danmark.

Amino-karma 175.543
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.261
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 19-05-2019 kl. 15:37

Overordnet skal du forvente at have en director eller anden lokalt boende tilknyttet til selskab  - selv om du er ejer - i princip uanset i hvilket land . Inkl LLC i USA og bank vil så generelt afhænge af denne lokale ledelsesperson

Online salg vil så være meget forskelligt til gengæld - men

USA : Du vil givet skulle registreres for lokale VAT mm og sælger du til nogen EU lande - momsregistreres i disse (one stop shop) hvis du driver fra uden for EU

Skattemæssigt vil du være skattepligtig i DK af evt udbetalinger - udbytte eller løn, men lokalt skattepligtig af selskabs overskud

Jeg tror du vil finde det så langt lettest at oprette og finde bank i dit eget land for at være ærlig, men giv it a try

Hvis det var en fordel - så ville tonsvis af online jo ligge i Delaware e.l. men man opdager hurtigt, at der er lidt mere i det

vh John Hannover

Amino-karma 906
Tilmeldt 29. jun 15

Anders B.
Skrevet 20-05-2019 kl. 11:41

Tak for svaret John. Ved du egentlig om det er et krav, om der skal stå hvilken virksomhed som driver fx domæne, og om man må håndtere betalinger uden at betaler kan se virksomheds modtager (CVR nr) m.m.

Årsagen er, at jeg ikke vil have konkurrenter til at se hvem der ejer sitet, da jeg ikke ønsker at give dem indsigt i andre virksomheder. Kunderne får naturligvis hvad at de betaler for. Det er blot privatlivet der går mig på ved dansk virksomhed.

Amino-karma 175.543
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 20-05-2019 kl. 20:06

Mig bekendt skal CVR i alle lade i den ene eller anden form fremgå

Du kan sikkert finde stråmænd som ejere uanset land - betalingsformindre - PayPal stribe banker osv vil normalt have krav til hvordan ting angives

Uden at vide hvorfor du er SÅ bange for konkurrenter skal se hvem der ejer sitet - ville det have mere brugt hvis man havde en aftale om at man IKKE året drive konkurrence med en eller andet -
Hvis det var tilfældet var det nok det jeg ville angribe 

Venlig hilsen john Hannover

Amino-karma 5.740
Tilmeldt 17. dec 07
Indlæg ialt: 1.351

BroncofanDK
Skrevet 21-05-2019 kl. 00:20

Anders B.:
et eneste der virker besværligt med oprettelse af virksomhed i udlandet, ser ud til at være oprettelse af en bankkonto, som oftest kræver fysisk tilstedeværelse.

Mit spørgsmål til jer er, om i kan anbefale andre lande med fornuftige vilkår til at oprette en virksomhed med henblik på salg af online ydelser, og med lidt til ingen aktiviteter i Danmark.

Medmindre du bor i USA, så er det et meget lidt attraktivt sted. 

Der er to lande der beskatter globalt og hvis du er amerikaner eller har green card så er du skattepligtig i USA, UANSET hvor du bor og arbejder, og du skal betale havelågebeskatning hvis du nogensinde vil ud af det. Hvis du tjener mere end godt 100000$ og bor et andet sted i verden skal du betale skat til USA af det overskydende UANSET hvad du har betalt i andre lande, så fra Danmark betaler du dansk top skat + amerikansk skat.

Hvis du på noget tidspunkt af året har mere end 20000$ i banker udenfor USA skal dagsbalancer indberettes, og ellers kan IRS opkræve 10% af din globale formue per år du ikke udfylder dette rigtigt.

EU er så meget lettere og sikrere!

Amino-karma 906
Tilmeldt 29. jun 15

Anders B.
Skrevet 22-05-2019 kl. 10:56

Tak for det, vil kigge nærmere på det. Årsagen til privatlivet, er at det er et pænt stort marked med nogle store udenlandske spillere, som jeg ved efter erfaring, ikke har noget imod at bruge beskidte metoder mod deres konkurrenter, uanset hvor det måtte ramme. Det ville være lidt det samme, som hvis man går op imod de førende bilproducenter, det vil de nok heller ikke tage særligt pænt, når man først begynder at tage en del af deres markedsandel.

Amino-karma 175.543
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 22-05-2019 kl. 12:18

Der er nok en del større risiko for at de går efter dig ved etablering i USA end så mange andre steder - og kan dine kunder finde dig - og tør de handle - kræver det nok de ved hvem du er - og så kan andre der VIL, også finde dig

Jeg vil dog tro du overvurderer den risiko meget

vh John Hannover

Amino-karma 906
Tilmeldt 29. jun 15

Anders B.
Skrevet 22-05-2019 kl. 12:52

Det er ikke kunderne jeg er bekymret for :) har bare nogle andre virksomheder som jeg ikke vil have blandet ind i det. Ved bare at de her typer konkurrenter ikke har noget imod at bruge ddos angreb m.m, og der er ingen konsekvenser for dem

Amino-karma 175.543
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 22-05-2019 kl. 14:11

Anders B.:

Det er ikke kunderne jeg er bekymret for :) har bare nogle andre virksomheder som jeg ikke vil have blandet ind i det. Ved bare at de her typer konkurrenter ikke har noget imod at bruge ddos angreb m.m, og der er ingen konsekvenser for dem

det forstår jeg   .men jeg forstår nok ikke helt hvordan du mener at kunne undgå dels ddos angreb hvis det er den slags konkurrenterne absolut vil - ved at søge man ikke ved hvem du er - for din hjemmeside bliver vel ikke mindre sårbar af det, ligesom, hvis dine kunder skal være trygge og vide hvem de handler med, mon så ikke konkurrenterne leger kunder og ved alt de vil på mindre tid end det tager dig at HOV

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :