Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport af computer system til USA

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde i USA som jeg er ved at levere et såkaldt Pandoras Box medieafviklings system til. Kort fortalt handler det om at jeg har indkøbt tre stk Pc’er her i DK, som jeg så har konfigureret i netværk. Derefter har jeg brugt nogle måneder på at programmere selve programmet der handler om synkronisering af film til live symfoniorkester/ballet. 

Da jeg indkøbte hardwaren i december 2018, fakturerede jeg kunden (et symfoniorkester) via en aconto faktura for mine udlæg incl moms, så jeg fik mine udgifter dækket ind. 

Nu har jeg jo så fået momsen refunderet, systemet er færdigt og jeg kan fakturere dem en egentlig udspecificeret faktura ekskl. Dansk moms.

Jeg rejser til USA sidst i maj måned for at afvikle 4 koncerter med dette system, hvorefter kunden beholder det på amerikansk grund. 

Hvordan vil I anbefale proceduren for eksport af denne vare? Vil det være en idé at have den med mig i indchecket baggage og klare både udførsel fra DK samt indfortolding når jeg ankommer i USA i én arbejdsgang? 

vh Jacob

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)