Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transport i enkeltmandsvirksomhed - betaler kunden eller trækker I bare fra i skat?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg er fotograf, og driver en nyopstartet enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg bruger min egen private bil.
Når jeg kører ud til kunder er jeg i tvivl om jeg skal skrive transportudgifter på fakturaen, eller om jeg får ligeså meget ud af det, ved bare at trække transporten fra i skat.

Hvordan gør I?

Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Aner ikke hvordan andre gør, og er ret sikker på at det er forskelligt - nogen lægger kørsel på, andre har lagt det med i timeprisen

Du får ikke som sådan det samme ud af det og det er slet ikke enten eller. 

Bruger du egen bil, så har du altid fradrag for statens takst og værdien af det er jo skatteværdien = ca 40% af det beløb du trækker fra. Det fradrag har du uanset om du fakturerer kunden eller ej.

Du kan sagtens samtidigt fakturere kunden samme beløb og så blive der jo 40% skat af det du får fra din kunde, og så har du 100% af det samlede beløb i lommen. 

OM du så skal fakturere transport eller bygge det ind i prisen kan afhænge af om det er meget forskellige afstande, hvor det kan være rimeligt at der ikke er samme timepris hvis du skal fra KBH til Ålborg, som fra KBH til en anden i KBH. Det er mere spørgsmål om - "hvad tænker kunden" vil kunden hellere have en lidt højere timepris og ikke ærgre sig over dyr transport, eller en lidt mindre timepris og se den ærlige transport op toppen

De fleste håndværkere kører med tillæg for transport - men det har intet med dit fradrag i enkeltmands at gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)