Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for dropshipping i EU & USA

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Fra  NordicBakingBrand Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har planer om at starte min virksomhed op inden længe. Jeg har en plan om at dropshippe til EU & USA, og min leverandør har både lager og produktion i EU & USA, men min webshop er selvfølgelig registreret i Danmark. 

Moms osv. i EU, har jeg styr på. Men hvordan skal jeg forholde mig når jeg sælger på det amerikanske marked og min virksomhed har adresse i Danmark, er der noget jeg skal være obs. på?

De varer som bliver solgt i USA vil blive sendt ud fra min leverandørs amerikanske adresse. Men er der noget som jeg skal tænke på i forhold til import, told osv, når mit firma er lokaliseret i Danmark? 

På forhånd mange tak .

Tilmeldt 10. May 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

jeg står i samme situation, og ville blot høre, om du har fundet ud af mere på området? Synes selv det er lidt svært at finde noget om nemlig :-) God weekend.

Mvh Søren
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bundsgaard Truelsen:
Men er der noget som jeg skal tænke på i forhold til import, told

Der er ikke tale om nogen form for import, da varen jo befinder dig i USA under hele handelsforløbet. om du evt. skal firma registreres i USA må du spørge de amerikanske myndigheder. i øvrigt skal du være opmærksom lovgivningen vedr. produktansvar som er anderledes end i DK, en erstatningssag kan få alvorlige økonomiske konsekvenser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Der er ikke tale om nogen form for import, da varen jo befinder dig i USA under hele handelsforløbet. om du evt. skal firma registreres i USA må du spørge de amerikanske myndigheder. i øvrigt skal du være opmærksom lovgivningen vedr. produktansvar som er anderledes end i DK, en erstatningssag kan få alvorlige økonomiske konsekvenser
ja det vil som udgangangspunkt kræve registrering som amerikansk virksomhed - med lokale VAT (lokal skatter osv) at tage hensyn til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)