Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne opstarte en virksomhed ved siden af mit normale lønmodtager job..
Spørgsmål 1 : vil det påvirke min løn skatte forhold?

2.det er lidt blandet virksomhed dog enkeltmands jeg vil opstarte både fodpleje udkørene, praktisk hjælp som besidder og måske også lidt dødsbo med henblik på vidersalg.kan man kalde det service eller andet og så ha det hele på et cvr nummer??

Kan godt se det ser rodet ud men håber det giver mening og nogen har svar. Mv Diana
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Selvfølgelig påvirker det din skattetræk procent. Du kan se, hvad der sker, når at du angiver forventede (ekstra) overskud i din forskudopgørelse for 2019.

2. Du kan kun få ET cvr nummer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du angiver i forskud nedsætter dit fradrag så din skat betales via lønindkomsten i stedet for du selv skal rode med det - ca 40% er samlet skat/am bidrag af det du tjener i virksomheden

1 ja du kan blande ting - evt skal du tage hensyn til moms hvis noget er med og andet uden moms, men det skal du tage hjælp til ved opstart

Overvej letlæst ebog om personlig virksomhed (eller paperback) http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Det jeg mente var Påvirker det miin alm. Løn -fradrag osv ellermkan jeg holde det adskilt?? Og tak for svar
Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Perfekt tak. Jeg prøver at læse den.. go aften
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Diana h:
Det jeg mente var Påvirker det miin alm. Løn -fradrag osv ellermkan jeg holde det adskilt?? Og tak for svar

og det er det jeg svarer ja til - dit fradrag sættes ned så du betaler skat af det du (eller skat)sætter i forskud af din personlige virksomhed - og så er skatte betalt af det og du kan bruge de penge du har skrevet i forskud privat i tillæg til din løn
Du kan første år undlade at registrere noget - men på sigt - så kan du ikke holde det adskilt og det er heller ikke lovligt at undlade at forskudsregistrere korrekt - så regn med JA det påvirker og skat bliver ca 40% af din ekstra indtægt indtil du rammer topskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 05:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok 1000 tak for info. På sigt skulle virksomheden jo gerne bærer hele lønnen, det eri i opstarts fasen jeg har brug for min alm løn for at ha ta tiil alm udgifter.
Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok 1000 tak for info. På sigt skulle virksomheden jo gerne bærer hele lønnen, det eri i opstarts fasen jeg har brug for min alm løn for at ha ta tiil alm udgifter.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)