Jeg skal til at importere fra Kina, men håber inden jeg kan få lidt hjælp her
1. Hvordan får man en DHL-account ?
2. Jeg skal i første omgang "bare" have vareprøver hjem, hvor jeg skal betale for forsendelsen, så er der nogen som har erfaringer med prisen for forsendelse fra Kina ?
ad 1. Det ved DHL? Det er da 100 gange lettere at spørge dem end at skulle vurdere en masse svar herinde, som måske ikke er korrekte.
ad 2. Det kommer vel an på om du skal ha' sendt 100 køleskabe eller 100 kuglepenne ;-). Hvis det bare er samples, så vælger mange fly fremfor skib. Skib er billigere, men du har formentlig ikke lyst til at vente 1-2 måneder på dine ting... Ring til DHL eller DFDS og få en konkret pris.
Udover DHL er der TNT og mange andre .... Tag en søgning på oversøiske speditører, vælg 3-4 stykker og giv dem et ring eller send dem en mail. Ved du eksakt mål og vægt - uanset om det skal med fly eller skib - så får du sikkert et tilbud, der gælder i maks. en måned, da priserne hele tiden svinger, især p.g.a. oliepriserne.
Jeg handler selv med kina, og de har også noget der ude der hedder EMS. Lad fabrikken i Kina sørge for transporten, det er meget billigere, det ved jeg. De får nok en eller anden export stytte til at sende vare for!!!!!!
Du skal ikke oprette en konto. De spørger altid som standart om du har en konto. Du skal bare sige at du ønsker den sendt, og at prisen skal lægges på din PI.
Jeg synes du skal bruge DHL. Her får du vare hurtigt til Danmark. Hvis du vælger det lokale postvæsen i Kina EMS, render du ind i Post Danmark når pakken kommer til danmark. Du kan være helt sikker på de tilbageholder pakken indtil du har send dokumentation ind til dem. Så du kommer til at vente yderligere 1 uge.
DHL tager den faktura der ligger ved pakken for gode vare og sender den igennem.
Jeg har også hørt om en der hoppede ud fra et højhus og overlevede... Men det betyder ikke alle gør det.
Jamen, det er jo netop min pointe, som du missede... Du skrev "Du kan være helt sikker på de tilbageholder pakken". Og det kan han altså ikke være helt sikker på. Fordi de tilbageholder dine pakker betyder jo ikke at de altid gør ;-).