Reception ? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "PR, pressehåndtering & pressemeddelelser "

Reception ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 277
Tilmeldt 2. apr 15
Indlæg ialt: 65

Jeg åbner en ny butik og vil holde reception.
Invitere man kun familie og venner eller holder man en åben så kunder også kan komme ind?
Må man servere feks verdi og øl eller?

Amino-karma 177.460
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.739
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 21-04-2019 kl. 10:23

Det giver jo ikke butikken nogen fordel kun at invitere venner som udgangspunkt - og det giver heller ikke som sådan fradag at holde privat fest

Man må servere øl mm ja - og fradrag for den del ser du her. Du kommer med rigtigt mange spørgsmål til fradrag i din nye butik, og jeg synes altså du skulle få en online bogholder med ind over inden du kommer galt af sted, for jeg tror det er dit 10.- spørgsmål om helt konkrete fradrag - og det er surt pludseligt at stå med problemer fordi ens eneste info er amino, hvor vi alle kan svare galt rent faktisk

Der er forskellige fradrag afhængig af om det er personale eller kunder - Intet hvis det er familie/venne fest - kvart fradrag for udgift og fuldt for evt personale - og hvis mest forretningsforbindelser - kvart fradrag for hele udgiften og i begge fald - ikke momsfradrag

Overvej https://jh-e-books.blogspot.com/2018/12/fradrag-2019.html som letlæst giver dig fradragsregler og praksis for virksomheder + 70 konkrete fradrag - også dette

vh John Hannover

Amino-karma 277
Tilmeldt 2. apr 15

Lone Printzlau Nielsen
Fra Printzlaus beton og br...
Skrevet 21-04-2019 kl. 10:36

Mange tak for dit svar John Big Smile men nu var det ikke spørgsmål om fradrag 

Amino-karma 1.698
Tilmeldt 15. feb 18
Indlæg ialt: 283

Ole Lynge Andersen
Fra Lillebælt Revision Sta...
Skrevet 21-04-2019 kl. 10:42

Lone Printzlau Nielsen:

Jeg åbner en ny butik og vil holde reception.
Invitere man kun familie og venner eller holder man en åben så kunder også kan komme ind?
Må man servere feks verdi og øl eller?

Du må holde lige det arrangement, som du har lyst til.
Men hvis du tænker i fradragsmuligheder, er der mange forhold, som du skal være opmærksom på. I de fleste tilfælde vil du kun have skattefradrag for 25% af udgiften. Men i særlige tilfælde, kan der opnås 100% skattefradrag, hvis udgiften kan betegnes som reklame.
BDO har lavet en udmærket artikel om emnet, som du kan læse her: https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/skat-og-moms/firmareceptioner (klik på "Hent hele publikationen").
I øvrigt giver jeg John ret i, at du bør henvende dig til en rådgiver omkring hele din opstart, da du tydeligvis er usikker på mange forhold omkring din nye virksomhed.
Amino-karma 277
Tilmeldt 2. apr 15

Lone Printzlau Nielsen
Fra Printzlaus beton og br...
Skrevet 21-04-2019 kl. 10:54

Mange tak for svar

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :