Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Platform til online webinar?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

En platform i vil råde til at køre et online webinar over? Er wix udmærket?

I ved, der skal primært bare være video lektioner.

Tak!

Tilmeldt 16. Apr 19
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er simpelthen så mange spørgsmål som skal besvares før et godt råd kan gives.
Det største problem ligger i at beskytte indhold fra folk som ikke betaler, og måden dette gøres på afhænger av formatet, så når du siger "primært" så kan de små ting pludselig have stor betydning.

Det kan nemt sættes op, men der er nogen udfordringer, og man skal forstå dem for at overkomme dem. Start med at lave en oversigt over det hele så du kan lave en plan.
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lotte.

Tak for svar. Ja, det har du ret i. I teorien er det UMULIGT at beskytte det mod pirater, for hvis de virkelig vil købe adgang for at sælge det videre, så finder de en vej. Men du har måske et tip? Tak

Tilmeldt 16. Apr 19
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Morten:

Hej Lotte.


Tak for svar. Ja, det har du ret i. I teorien er det UMULIGT at beskytte det mod pirater, for hvis de virkelig vil købe adgang for at sælge det videre, så finder de en vej. Men du har måske et tip? Tak



Det var nu ikke så meget det jeg mente. Du skal have sat en betalingsmur op sådan at man ikke kan få tilgang til video filer og billeder selv om man kender den præcise url.

eksempelvis kan man se aminos logo på denne url
/skins/flat-v4/images/amino-logo.b.png

At sætte betalingsmur på url adresse kan være lidt problematisk fordi der er mange forskellige måder at gøre det på, og fordi den bedste løsning er forskellig fra fil type til filtype.

Der findes enkelte totalløsninger, men mange af dem er dyre, og bruges til eksempelvis pay per view boksekampe osv.

Det kan sagtens lade sig gøre. Intet problem. Men du må have et godt overblik over løsninger, og en klar plan, ellers går det galt.
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Har lidt i tankerne at sende alle kurser ud manuelt, hvor købere får hver sit unikke link med filer. Tænker det løser hele problemet? Men du har ret.

Tilmeldt 16. Apr 19
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Morten:

Hej igen.



Har lidt i tankerne at sende alle kurser ud manuelt, hvor købere får hver sit unikke link med filer. Tænker det løser hele problemet? Men du har ret.



Jeg syntes ikke det lyder som en god løsning. For det betyder at enten så må du have 1000 kopier af den samme fil, hvis du har 1000 kunder. Eller også er det link du giver dem en redirect hvilket uanset ender op med at blive den samme url for alle.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lotte frederiksen:
Jeg syntes ikke det lyder som en god løsning. For det betyder at enten så må du have 1000 kopier af den samme fil, hvis du har 1000 kunder. Eller også er det link du giver dem en redirect hvilket uanset ender op med at blive den samme url for alle.

Så længe kunderne bliver registreret med en unik nøgle så har det ingen betydning om de ryger til den samme slut-url. Blot der er kontrol om de har betalt.

Tilmeldt 16. Apr 19
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Niels Henriksen:

Lotte frederiksen:
Jeg syntes ikke det lyder som en god løsning. For det betyder at enten så må du have 1000 kopier af den samme fil, hvis du har 1000 kunder. Eller også er det link du giver dem en redirect hvilket uanset ender op med at blive den samme url for alle.


Så længe kunderne bliver registreret med en unik nøgle så har det ingen betydning om de ryger til den samme slut-url. Blot der er kontrol om de har betalt.



Jeg er helt enig. Og som jeg har skrevet tidligere så er der masser af gode løsninger. Mit eneste råd er at han tænker sig godt om før han kaster sig over over en løsning. Specielt fordi at forskellige filer kan kræve forskellige løsninger.

Tingen med nøgler, cookies og alle andre ting der kan kodes, er at de fleste (men ikke alle) løsninger krever at indhold er placeret på en side. Så har du eksempelvis en avi video fil, som er embeded på en side. Så kan du nemt kontrollerer adgang til side indholdet. Men den direkte sti til video filen er en anden sag som hurtigt kan blive mere problematisk. Men som sagt er der masser af løsninger. Problemet er ikke mangel på løsning, problemet er det store antal af faldgrupper som man hurtigt kan falde i hvis en selv eller programmør ikke har 100% overblik. Derfor er mit råd at han sætter sig godt ind i ting, og for lavet et godt overblik over de forskellige løsningers styrker og svagheder.
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tak for hjælpen Lotte. Nu ved jeg ikke hvor teknisk anlagt du er, men at uploade videofiler til nye links, samt oprette et nyt link til kunden, er ikke særlig tidskrævende. tager mig 2 minutter. Og videoerne kommer ikke til at ligge på den hjemmeside, hvor folk bliver henvist til, for at betale for webinaret, så det er jo faktisk meget nemt at undgå alt det du skriver :-D. Men tak for info'en!

Tilmeldt 16. Apr 19
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Morten:

Jeg siger tak for hjælpen Lotte. Nu ved jeg ikke hvor teknisk anlagt du er, men at uploade videofiler til nye links, samt oprette et nyt link til kunden, er ikke særlig tidskrævende. tager mig 2 minutter. Og videoerne kommer ikke til at ligge på den hjemmeside, hvor folk bliver henvist til, for at betale for webinaret, så det er jo faktisk meget nemt at undgå alt det du skriver :-D. Men tak for info'en!



Jeg har selv været igennem dette flere gange, og jeg arbejder til daglig med software udvikling. Kan kun sige pas på. Det lyder ikke som om du forstår selve problemet. At beskytte indhold som tekst, billeder og video på nettet er bestemt ikke nemt at undgå, og hvis du tror dette vil du hurtigt komme i problemer. At links er forskellige beskytter ikke indholdet. Men held og lykke.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)