Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamationsret ved køb af varer inden for EU?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino!

Jeg skal parallelimportere nogle maskiner fra forskellige steder i Europa, og er kommet i tvivl om reglerne vedr. reklamationsretten.

Jeg har fundet et link hvor det beskriver de forskellige længder på reklamationsretten.
samvirke.dk/artikler/sa-laenge-gaelder-reklamationsretten-i-eu

-Men, mit spørgsmål er

Hvis jeg impoterer disse maskiner til Danmark og får en reklamation af en af de kunder jeg har videre solgt varen til, kan jeg så gøre brug af min reklamation og sende den videre til dem JEG har købt varen af?

Tak, for hjælpen.

Mvh Rasmus
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil afhænge af dine aftaler med leverandørene - du kan ikke bruge links om reklamationsret som det du viser til noget - det er fra B2C 
Uanset hvad - vil du skulle have klar aftale B2B med dine leverandører og ikke nok med det-  du skal kunne bruge den til noget. Kan du forestille dig at skulle køre en retssag i Frankrig eller Rumænien - har du overhovedet råd til det?

Derfor - DU har ansvaret i forhold til dine kunder hele vejen - og igen afhængig af B2C eller B2B hvad dit salg angår

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for det hurtige svar!

Vil det sige der ikke er nogen lovgivning inden for EU, der beskytter mig hvis jeg køber en defekt vare fra eksempelvis England?
Jeg køber varen i EU B2B og sælger det videre i DK B2B.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

nej der er kun den aftale du laver med sælger, reklamations reglerne vil fremgå af købers salgs og leveringsbetingelser. 

ved b2b salg er reklamations retten også afhængig af hvad aftale i har i gået - er der ikke noglesalgs og leveringsbetingelser vil købelovens bestemmelser være bestemmende.

Tilmeldt 10. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

GHMRasmusHøj:
Tusind tak for det hurtige svar!

Vil det sige der ikke er nogen lovgivning inden for EU, der beskytter mig hvis jeg køber en defekt vare fra eksempelvis England?
Jeg køber varen i EU B2B og sælger det videre i DK B2B.

som udgangspunkt er al B2B spørgmål om hvad der aftales mellem parterne og du vil som sælger altid ansvare over for din kunde - men kan så have regres mod den der solgte til dig - hvis aftalen tilsiger det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)