Har oprettet enkeltmandsvirksomhed og angivet at mit overskud i den resterende del af 2019, er 500.000 kr. (jeg er udelukkende selvstændig)
Dette udløser så 7 girokort fra skat, på 27.000 kr. (afrundet) altså 189.000 kr. for 2019.
Er overstående helt ved siden af? Er AM bidrag m.m., inkluderet i dette, så der ikke kommer overraskelser, hvis den halve mill. stemmer? Den sidste skal betales i November 2019, hvorfor ikke december? Har de tænkt jeg skal gemme til julegaver? :)
Har forsøgt at ringe til SKAT, men det er helt umuligt disse dage, og tænker et svar her, også er helt OK.
først har du dit personfradrag mm og der er 8% am bidrag og derefter 40% ca - dine 189.000 svarer til ca 38% ialt og det lyder perfekt og inkluderer AM bidrag
Juni og December er frie for B skat- Gammel tradition fra da hus terminer næste alle lå 11/6 og 11/12 - også kaldet fandens fødselsdag - så derfor er juni og december stadigt undtaget og beløbet fordelt på 10 resterende rater - så jep - ud og køb julegaver
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er ret enkelt, brug følgende link til at beregne din totale skat for året med din nye indtægt og situation - træk derfra den am/skat du allerede har betalt og så ved du nogenlunde hvad du skal betale som selvstændig i rater for resten for resten af året for ikke at havne med en ordentligt bon til næste år.