Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af hus uden lejekontrakter

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen.

Jeg står og vil købe et hus efter min afdøde far, og skal dermed købe det af boet. 

Min far har aldrig haft lejekontakt på lejerne i begge lejligheder. Jeg har prøvet at snakke med begge udlejer, om huslejestigninger så lejemålene kan give et positivt resultat hver år. 

Den ene lejer er synes det er fint med husleje stigning, da han også selv mener han bor alt for billigt!

Den anden lejer er gået på bagben og vil ikke underskrive en lejekontakt med en husleje stigning, da hun mener hun er bedre stillet uden en lejekontrakt. Lejeren betaler 4500 inkl. vand, varme og tv-pakke. Lejligheden er en 2-værelses 73 kvm lejlighed i Hirtshals, og er total istandsat med køkken, badeværelse, nye gulve osv. Der er altan og havudsigt. Lejeren har også haft vaskemaskine og tørretumbler inkluderet i lejen, og fået nyt hvis dette skulle være gået i stykker. Ud over det så bor de 3 voksne oppe i lejligheden, og hver anden uge bor der også 2 børn der.


Hvis jeg sammenligner med andre lejemål i samme stand, beliggenhed, størrelse osv. så koster de 4700-5700 kr. excl. forbrug. 

Banken vil ikke låne mig penge med de lave huslejer der er i boligen nu, så hvad gør jeg? 

Kan jeg lave en husleje stigning, hvor forbrug ikke er inkluderet i prisen, tænker lidt jeg kan bruge reglen "Lejer betaler væsentlig mindre end det lejedes værdi"

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er havudsigt ikke en mangelvare i Hirtshals 😉 Du kan udmiddelbart ikke bare sætte lejen op, da din lejer jo kan fremvise hendes betalinger i sikkert en årrække. Så det bliver også svært at få lejer ud af lejemålet.

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg ikke gøre brug af dette afsnit i lejeloven, da hun jo betaler væsentlig mindre end andre lejemål af samme type? :)


Hun betaler måske reelt 3000 kr. i husleje når vi har fratrukket forbruget. En tilsvarende lejlighed koster 4500-5500 kr.

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun vil så afvise dette, og så skal du igennem huslejenævnet. Og der er du slet ikke sikker på at få ret. Der kan sagtens gå 1 år før de har en kendelse.

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden jeg sender dette, har jeg tænkt mig at bruge 512kr på at få huslejenævnet i Hjørring til udarbejdet et dokument på hvad huslejen må koste i dette lejemål. :-)

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du jo ikke, når hun allerede bor der☺️ Derudover så kan du heller ikke få det, når du ikke ejer bygningen..😀

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan jeg vel få vores bobestyrer til at indsende det :-)?

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover kan hun stadig godt afvise din husleje stigning, og gå igennem huslejenævnet, selvom du har fået en vurdering. Og så kan det stadig tage 1 år før de har en afgørelse.☺️

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg med på, men nu har tænkt mig at sætte huslejen i den lave ende f.eks. 4500 + forbrug, for at være sikker på huslejen ikke er for høj. Og hvis hun går videre til husklagenævnet, så går jeg da ud fra jeg vil vinde denne sag, og så skal hun vel bare betale huslejen på et senere tidspunkt? :-)

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Men sagde du ikke lige at banken ikke ville låne dig pengene, så indtægterne var for lave?

Du kan jo først bede om huslejestignigninger når du har overtaget boligen, og er de villige til at satse på du vinder, og vente et år. Med usikkerhed i dine husleje stigninger.?

Derudover er der en i Århus som betaler 500 kr. I husleje, han har vundet flere gange over hans udlejer.☺️ Ikke Den sag er 1 til 1. Men jura er ikke altid retfærdig.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)