Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvrksomhed / I/S

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg og min mand overvejer at oprette en enkeltmadsvirksomhed eller I/S. I forbindelse med dette har jeg et par spørgsmål vdr skatten.

1) Der er 3 skatteordninger til en enkeltmandsvirksomhed, (personskatteordningen, virksomhedsordningen og kapitalafkastordningen) ummildbart tænker jeg at personskatteordningen er den nemmeste at starte ud med, da overskuddet dermed blot skal indregnes i forskuds/årsopgørelse, men vil man senere hen kunne skifte til en af de andre skatteordninger?
2) Gælder de samme skatteordninger ved et I/S? I såfald vil man i personskatteordningen blot halvere overskudet i forskud/årsopgørelsen, eller gør man det på en anden måde?

Jeg ser frem til at se jeres svar :)

Mvh Sabrina
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg følger lige med her.. har selv lige stiftet enkeltmandsvirksomhed
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja helt klart hvis ikke i har topskatte eller SU problem og glem kapitalafkastordning med den lave rente nu

2 ja og hver deltager kan selv vælge VSO fra eller til . men samme som 1  Deling i forhold til ejerdel ELLER ejeroverenskomst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Tak for svar.

Vil lige være sikker, man kan altså til og starte med vælge personskatteordningen og hvis man senere beslutter sig for anden ordning, er der ingen problemer i at skifte?

Vi kan vel sagtens have et alm job ved siden af som benytter A-skatte kortet, og så selv taste ind på forskudsopgørelsen på skat under b-skat hvad virksomhedens resultat forventes at blive? i såfald skal underskud også indtastes?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja VSO kan vælges første gang i foråret efter årsregnskabet og hver I/S deltager kan vælge individuelt og ja - overskud/underskud tastet i forskud - mener den hedder 221 rubrikken - halv for hver ved I/S med to lige ejere - eller hvad I måtte aftale i ejeraftalen for fordeling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Super tak for svar :)

Et spørgsmål til:
Skal virksomheden have en selvstændig virksomhedskonto, eller kan man sagtens bruge en af de konti man allerede har i banken?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)