Hvem ejer egne firmabiler? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice "

Hvem ejer egne firmabiler?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 87
Tilmeldt 17. jul 09
Indlæg ialt: 26

Skrevet 13-03-2019 kl. 09:02

Hej Aminoer! 

Jeg sidder og brainstormer til et nyt koncept jeg er i gang med. Det korte af det lange er - Hvilke virksomheder ejer deres egne biler og leaser dem IKKE. Alt andet er faktisk underordnet. Har du nogen bud på specifikke virksomheder, brancher eller andet, så vil jeg blive super glad for dit input :) 

Taxa-firmaer, kommuner, transportfirmaer er bare nogen jeg selv har tænkt på. Det er selvfølgelig ikke til at vide om de leaser eller ejer før man kontaker specifikke virksomheder, men til at starte med er det en overordnet brainstorm :) 

På forhånd tak :) 

Mvh

Mads

Amino-karma 7.945
Tilmeldt 19. okt 08
Indlæg ialt: 1.725

Birte Andersen
Skrevet 13-03-2019 kl. 09:12

Det lyder da spændende, men jeg tror personligt ikke, du vil finde en branche, der i højere grad køber deres biler. Jeg tror spørgsmålet lease/købe har meget mere med likviditet og personlige præferencer at at gøre end med brancher.

Amino-karma 87
Tilmeldt 17. jul 09
Indlæg ialt: 26

mads1701
Skrevet 13-03-2019 kl. 09:49

Hej Gitte, 

Mange tak for dit svar. Ja, jeg tror du har ret i, at det nok er meget individuelt, hvem der køber og hvem der leaser. Hvis man har konkrete eksempler, så vil jeg også meget gerne høre herom :) 

Mvh

Mads 

Amino-karma 413
Fra Vejen
Tilmeldt 8. mar 14
Indlæg ialt: 125

Jonas Birk
Fra BL-Group
Skrevet 13-03-2019 kl. 17:04

mads1701:

Hej Aminoer! 

Jeg sidder og brainstormer til et nyt koncept jeg er i gang med. Det korte af det lange er - Hvilke virksomheder ejer deres egne biler og leaser dem IKKE. Alt andet er faktisk underordnet. Har du nogen bud på specifikke virksomheder, brancher eller andet, så vil jeg blive super glad for dit input :) 

Taxa-firmaer, kommuner, transportfirmaer er bare nogen jeg selv har tænkt på. Det er selvfølgelig ikke til at vide om de leaser eller ejer før man kontaker specifikke virksomheder, men til at starte med er det en overordnet brainstorm :) 

På forhånd tak :) 

Mvh

Mads

Jeg tror ikke du finder nogen som ikke enten vælger finansiel leasing eller operationel leasing. Det er de færreste (1/50) som køber biler i virksomheden fremfor at lease fordi det er likviditetstungt at have penge bundet i bilen. 

Jeg tror du skal have fat i helt nyopstartet som muligvis vil gøre det ellers kender jeg ikke andre :)  

Amino-karma 7.945
Tilmeldt 19. okt 08

Birte Andersen
Skrevet 13-03-2019 kl. 18:24

Jonas Birk:
Jeg tror ikke du finder nogen som ikke enten vælger finansiel leasing eller operationel leasing. Det er de færreste (1/50) som køber biler i virksomheden fremfor at lease fordi det er likviditetstungt at have penge bundet i bilen. 

Jeg tror du skal have fat i helt nyopstartet som muligvis vil gøre det ellers kender jeg ikke andre :)  

Hmmmm, vi har været selvstændige i 16 år og har tre biler, som vi har købt kontant, så det....

Amino-karma 413
Fra Vejen
Tilmeldt 8. mar 14
Indlæg ialt: 125

Jonas Birk
Fra BL-Group
Skrevet 13-03-2019 kl. 19:04

Birte Andersen:

Jonas Birk:

Hmmmm, vi har været selvstændige i 16 år og har tre biler, som vi har købt kontant, så det....

Så kan det jo være du er en ud af de 50 ;) 

Amino-karma 7.945
Tilmeldt 19. okt 08

Birte Andersen
Skrevet 13-03-2019 kl. 19:38

Ja, det er jo muligt. Min nabo, der er mekaniker har gjort det samme og min (selvstændige) veninde ligeså, så nu har vi dækket de 150 ind ;-) 

Men jeg kender selvfølgelig også en del, der leaser, så det er da muligt, du har ret.

Amino-karma 1.714
Tilmeldt 16. jan 09
Indlæg ialt: 316

Wcon
Skrevet 13-03-2019 kl. 20:26

Jonas Birk:

Birte Andersen:

Jonas Birk:

Så kan det jo være du er en ud af de 50 ;) 

... det kan måske også være at nogen har een omgangskreds, og andre en anden. 

De virksomheder jeg har været i har alle ejet egne biler (lastbiler, varebiler, personbiler). 

Leasing kan have fordele ift. likviditet (som du skriver) og budgettering. Men det er stort set altid dyrere end at eje. 
Så hvis man har likviditet og kan regne - og vil påtage sig risikoen for udsving ved ejerskab - så er der typisk penge at spare på den lange bane. 

Det er sådan set ikke anderledes end dem der lejer fjernsyn og vaskemaskiner privat. Det er en god forretning for udlejerne, og giver fleksibilitet og tryghed for lejerne. Men på langt sigt ER det altså billigere at eje selv. 

(Vi ser lige bort fra fleks-leasing af dyre biler, split-leasing og andre særbehov). 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :