Jeg har lovet at sørge for at hjemmesiden www.fmef.dk bliver opdateret, planen er at den skal have samme opsætning (sådan da) som www.loeftlivet.dk - jeg har fået et FTP login og password. www.fmef.dk peger nu på http://arnehansen.net/fmef// og det skal det ikke længere, det skal bare "pege på sig selv" - hvordan/hvor ændrer jeg det?
Skal jeg lave hjemmesiden klar offline med et eller andet smart program og så uploade? I så fald med hvilket program og hvordan uploader jeg?
Eller skal jeg bare logge in online et eller andet sted og bygge hjemmesiden op lidt ala som man gør på webbyen.dk ??
Helt ærligt du har taget en opgave til dig hvor du skal bygge en hjemmeside/Design men ved ikke hvordan du laver det. I mine ører lyder det godt nok ikke godt jeg håber dem der har bedt dig om det ved at du slet ikke er professional.
Hvis det var mig der havede sat dig til og udvikle min hjemmeside ville jeg Fand.. blive sur når jeg ser du ikke engang kan bygge den eller uploade den med et ftp program.
Og nej du kan ikke bygge det via sådan et program som på webbyen. webbyen er rigtig uprofessional og bruge.
Jeg håber virkelig det her er en joke ellers er din kunde godt nok på spanden det ved du godt ikk??.
Mogens, det du sender ham en mail, om er der noget hemmeligt i det?
Mark, er du misundelig? - fordi du ikke fik opgaven, som i mine øjne helt sikkert er noget jeg-gør-det-gratis eller foreningsarbejde!!!!
Frederikshavn
Multietniske Forening
Det siger jo lidt om hvem som ejer siden, så hold dog op med at disse manden og hjælp ham eller hold din mund.
Patrick, du skal have et webhotel seperat til domænet, og ikke noget redirect eller subdomain som der er gang i her. Har super travlt så en anden må lige træde til her :)
Smith: Det er ok at Mark kommer med kritik .. jeg er sådan set enig med ham. Der er en her som har påtaget sig en opgave han ikke kan udfylde, og jeg kan ikke hjælpe ham igennem et indlæg her. Jeg har så helt valgt at holde mig ude af diskutionen (indtil nu) selvom jeg måske burde forsøge at forklare trådstarter at han er på dybt vand ... det har mark så nu gjort ... at hans ordvalg måske ikke lige var det bedste er så en anden sag :)
Jeg tror ikke Cliche sælger redirect løsninger, så du skal have fat i FTP-login'et til fmef.dk. Når du så har fået det, så skal du have fat i et program der kan hjælpe dig, med at opbygge funktionalitet som du har set det hos Webbyen (Webbyen er blot ret begrænset - det er nok derfor, de ikke er så begejstret for det herinde). Jeg kan anbefale:
I disse programmer har du en WYSIWYG (What You See Is What Your Get) editor, her kan du nemt skrive tekster, lave links m.v. Når de ændringer så er foretaget, skal du derefter uploade via FTP. Jeg mener at NVU har en integraret FTP-manager. Ellers kan du fx bruge Windows egen: Gå ind i "Denne Computer" -> Skriv i adresselinjen: ftp://ditdomæne.dk ->Herefter bliver du spurgt om dit brugernavn og password. Nu kan du trække de HTML filer fra NVU/Dreamweaver hen i FTP-vinduet
Prøv at se hvor langt du kan komme, og skriv gerne igen hvis du har spørgsmål.
God fornøjelse, håber du til at virke.. Og velkommen her til Amino
(Til alle andre: Husk at alle skal sku starte et sted. - hverken Rom eller København blev bygget på en eftermiddag)
Mark, er du misundelig? - fordi du ikke fik opgaven, som i mine øjne helt sikkert er noget jeg-gør-det-gratis eller foreningsarbejde!!!!
Hehe smith jeg ville godt nok aldrig lave sådan en side hverken for penge eller gratis!!. Så nej er skam ikke misundelig jeg siger bare det er dumt og tage en opgave på sig når man ikke engang ved hvordan man gør det ene eller andet.
Hej igen, jeg ER på dybt vand og det er jo derfor jeg spørger jer. Der er ikke nogen der lige har styr på det med hjemmesider i foreningen, men nu prøver jeg anyway. Jeg sidder nu og prøver at hitte ud af NVU, jeg håber det kommer til at funke - jeg har også prøvet at uploade nogle af siderne men da www.fmef.dk peger på http://arnehansen.net/fmef// kan man ikke se det når man skriver www.fmef.dk på nettet...
Hvor/hvordan får jeg www.fmef.dk til ikke at pege på en anden side?
Jeg har lovet at sørge for at hjemmesiden www.fmef.dk bliver opdateret, planen er at den skal have samme opsætning (sådan da) som www.loeftlivet.dk - jeg har fået et FTP login og password. www.fmef.dk peger nu på http://arnehansen.net/fmef// og det skal det ikke længere, det skal bare "pege på sig selv" - hvordan/hvor ændrer jeg det?
Nu kender jeg ikke så meget til cliche, men du skal højst sandsynligt ind i domænet's kontrolpanel for at ændre redirecten, det er altså ikke nok med et ftp login, du skal have fuld adgang