Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Min hjemmeside vil pludselig ikke vise billeder/logoer mere. Den har kørt i månedsvis, men pludselig er der de små krydser overalt. Er det et eller andet kode, er den "for stor" eller hvad? Vær sød at skrive ret enkelt, jeg har lavet siden, men kan ikke koderne.

Med venlig hilsen
Jette

P.S. Rigtig godt forum. Velgørende at folk snakker så pænt til hinanden. I mange forum går det kun ud på at jorde hinanden. Jeg ville ønske, jeg havde opdaget amino før :-)
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 11:29

Hej Jette,

Det er typisk fordi den ikke kan finde billederne. Har du flyttet billederne for nyligt? Smid evt. et link, så vi kan kigge på hjemmesiden...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 12:08
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:22
Hej Jette,

Kigger man på nogen af de billeder der ikke virker så har de adresser som følgende:

http://www.stay-clean.dk/gif/logo%20powernano.gif

og

http://www.stay-clean.dk/gif/logo.stayclean.gif

Et bud kunne være at siden er blevet flyttet over på den server der ikke er glad for mellemrum og specialtegn (.) i filnavne m.v. Det kan også ske at hostingfirmaet har ændret (reinstalleret) serveren med et andet styresystem eller lignende, som ikke er så tollerant over for den slags.

Det er derfor god kotume aldrig at benytte specialtegn (punktum, æ, ø, å, ö, ä, osv) samt mellemrum (mellemrum bliver til %20 når browseren oversætter det) i filnavne, men holde det i normale engelske tegn, da sandsynligheden for at de forskellige systemer forstår dem er størrer. Det er især en god ide hvis man flytter sin webside rundt eller ikke lige står for at passe sin egen server, så man ved hvad der laves på den.

Hvis du har brug for at have et "mellemrum" i dit filnavn for at du selv nemmere kan finde rundt i dem, så kan man erstattet det med en bindestreg eller "understregning. F.eks:

min_fil.gif

eller

min-fil.gif

Punktummet angiver i de fleste systemer, at det der kommer efter det f.eks "gif" er filens type, også kaldet "extension". Hvis der er 2 punktummer i et filnavn kan nogen systemer blive forvirret og til webbrug hvor tingene placeres på "fremmede" maskiner er det en god idé ikke at gøre det mere kompliceret end nødvendigt.
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:24
Jeg kan se at alle dine .gif billeder ikke ligger det rigtige sted der hvor du har hjemmesiden liggende. Din hjemmeside kigger efter dem i mappen /gif/, men de ligger ikke der... ihvertfald ikke længere...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 10:14

Hej Oscar. Tak for dine indput. Jeg var ikke klar over Front Page er så sensibel. 

:-)

Jeg må nok finde på nogle nye navne.

Tobias. Jeg kontakter dig lige med personlig besked.

Tak for hjælpen.
Hilsen Jette
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:30
Dato: 3/9/2006 10:14:14 AM
Forfatter: Jette J

Hej Oscar. Tak for dine indput. Jeg var ikke klar over Front Page er så sensibel.

Det var skam så lidt. Det er dog ikke Frontpage der er specielt sensibel, men nærmere den måde forskellige styresystemer gemmer filer m.v.

Mange webservere kører på et Linux baseret system, da det ofte er billigere og mere stabilt til den slags serveropgaver. I et Linux operativ systemet er tingene lidt anderledes på filniveau end på windows. F.eks er et klassisk problem ofte at en linux baseret webserver kender forskel på store og små bogstaver i et filnavn (Hest.jpg er ikke den samme fil som hest.jpg), hvor en windows webserver ofte er ligeglad.

Det handler mest om at de forskellige systemer har forskellige tilgangsmåder til at gemme data og en del ting er man enige om, men andre ikke. Dertil kommer hvilke indstillinger en serveradministrator har sat ud over det m.v.

Så fordi det virker når man tester det på sin egen windows installation, så behøver serveren ikke nødvendigvis at opføre sig på samme måde.

Det behøver dog ikke være det der er det aktuelle problem i din situation, da det også bare kan være at filerne er blivet flyttet/forsvundet fra serveren og bare skal uploades igen.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)