Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man trække renter fra i regnskabet ved udlejning?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Mar 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi lejer 80% af vores bolig ud og har folkereg. adresse på samme ejendom. Må vi trække 80% af vores renteudgifter fra i udlejningsregnskabet?

Mvh. Michael

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ejendommen en en- eller to familiesejendom, eller hvordan er den registreret?

Tilmeldt 3. Mar 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener den er registeret som en families hus.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det er udlejning af almindelig bolig, hvor du også selv bor, kan du kun foretage fradrag efter værelsesudlejningsreglen, altså 24.000 kr. årligt eller 1,33% af offentlig ejendomsvurdering.

Renterne kan kun fradrages i din kapitalindkomst. Du kan ikke benytte virksomhedsordningen eller lignende på udlejningen.

Tilmeldt 3. Mar 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. Men hvad nu hvis man benytter regnskabsmetoden? Kan man ikke det?

Vil det være noget andet hvis vi fraflytter adressen? Kan vi så opnå fradrag for renterne?

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har vel allerede rentefradrag - og kan ikke få dobbelt som jeg ser det - du bruger vel fradrag under alle omsætndigheder som alle rentefradrag i kapitalindkomst når det er alm bolig

jeg mener du kunne få fradrag i selve indtægten hvis du slet ikke bor der selv og havde VSO i brug men vent på Ole

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke benytte regnskabsmetoden, når du selv bebor ejendommen og det er et en- eller to familiesejendom.

Hvis du fraflytter ejendommen, så du eller din husstand ikke længere selv bebor den, så kan du anvende virksomhedsordningen, og dermed få fradrag for renteudgifterne i din personlige indkomst (udlejningsregnskabet) i stedet for i kapitalindkomsten.

Tilmeldt 3. Mar 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Så som jeg forstår det så får jeg nu fradrag i kapitalindkomsten(som alle andre med fast ejendom og lån i bolig)?

Er værdien af fradraget størrer hvis det bliver rykket/flyttet til virksomhedsordningen?

Og hvordan ser skat på et evt. salg om nogle år hvis man benytter virksomhedsordningen ved udlejning? Jeg mener er man bundet af noget skattemæssigt - evt. betale skat af overskud ved salg? Også selvom man flytter tilbage inden salg.

Mange tak for din hjælp ind til videre Ole!

Tilmeldt 5. Dec 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole, hvorfor skulle man ikke kunne anvende den regnskabsmæssige metode/fradrag ? Hvis spørgerens udlejning strækker sig længere end 12 måneder, ved du hvorledes udlejningen efter de 12 måneder håndteres, såfremt det er samme lejer og det kun er en del af ejendommen der udlejes?

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ødegård ApS:

Hej Ole, hvorfor skulle man ikke kunne anvende den regnskabsmæssige metode/fradrag ? Hvis spørgerens udlejning strækker sig længere end 12 måneder, ved du hvorledes udlejningen efter de 12 måneder håndteres, såfremt det er samme lejer og det kun er en del af ejendommen der udlejes?

Ligningslovens § 15 J.

Ved opgørelse af den skattepligtige indkomst kan ejere af ejendomme som nævnt i ejendomsværdiskattelovens § 4, nr. 1-5 og 9-11, der tjener til bolig for ejeren, alene foretage fradrag for renter af indestående prioriteter samt reservefonds- og administrationsbidrag til realkreditinstitutter. Øvrige udgifter vedrørende ejendommen kan ikke fradrages, jf. dog § 15 K.

Derfor!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)