Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontor i eget hjem

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 05:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære eksperter :-)

Vi har netop bygget nyt hus. Underetagen er tænkt som kontor, hvorfra jeg skal drive min konsulentvirksomhed. Der er egen indgang med firmaskilt uden for. Indretningsmæssigt er der adgang til underetagen fra 1. sal via trappe. I underetagen er et ekstra toilet, en lille mellemgang og et teknik- og depotrum. Du skal gennem kontoret for at komme til depotrummet, hvor vi har diverse private ting opbevaret. Kontoret er 25 kvm. (hele huset 220 kvm.).

Mit spørgsmål lyder; kan jeg fastsætte en husleje? - er der i så fald retningslinjer for hvor meget der kan opkræves? - skal der moms på og skal der laves en formel lejekontrakt? 

God søndag - vh. NSM

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du lyder som om du har ejerbolig og så kan du ikke leje ud til firma med fordel, da erhvervsleje er fuld skattepligt uden fradrag. Du kan få fradrag for skat og dokumenteret/sandsynliggjort forbrug (bimåler smart) men ikke tage husleje da du beskattes fuld uden bundfradrag

Det afgørende er at det er indrettet alene til kontor og ingen private ting - det er ikke en fordel at du skal gennem kontoret for at komme til det private depot - der er ret hårde betingelser for at skat accepterer fradrag for kontor i hjemmet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)