Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har en lille rengøringsvirksomhed, som gør rent i private hjem. Jeg har cirka 1 kunde om dagen, og kører i gennemsnit 100km tur/retur. Får jeg befordringsfradrag for dette?

Ser frem til svar. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer :

Hej, 

Jeg har en lille rengøringsvirksomhed, som gør rent i private hjem. Jeg har cirka 1 kunde om dagen, og kører i gennemsnit 100km tur/retur. Får jeg befordringsfradrag for dette?

Ser frem til svar. 



kørselsfraddrag faktisk - men det lyder da ikke som en vældig rentabel forretning - det koster da en del benzin og slid og så får du - efter skat ca 1,40 kr ud per km (skatteværdi af fradraget) = 140 kr for 100 km - Tænk så i benzin og slid på bilen og 100 km tager dig vel let 2 timer - for 140 kr i skatteværdi??? -   så skal den kunde da betale selve rengøringen mere end godt
Vær forberedt på at skat vil undre sig og kontrollere kørebog meget nøje ved en skattekontrol

Går ud fra du er personlig virksomhed - og så er det fradrag efter nøje ført kørebog ( i selskaber kun med reel løn samtidigt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar.
Er kørselsfradraget ikke på 3,5kr per kilometer op til 20.000km årligt. Ellers er det ikke særligt rentabelt nej...

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu har kørt 10.000km i et regnskabsår og har 100.000kr i overskud - skal jeg så bogføre de 10.000 som 35400kr i udgift, og derfor ender årets resultat til 64600kr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer :

Hvis jeg nu har kørt 10.000km i et regnskabsår og har 100.000kr i overskud - skal jeg så bogføre de 10.000 som 35400kr i udgift, og derfor ender årets resultat til 64600kr?

det er som udgangspunkt korrekt - men du behøver ikke bogføre - bare træk det fra overskud i skatteregulering - det er langt lettere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar.
Så jeg skal bare skrive det direkte ind i årsopgørelsen når jeg indberetter ved årets afslutning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ja og gemme regnskab og kørebog og evt andet til skatteregulering (kunne være repræsentation, gaver osv - som jo også skal reguleres fra resultatet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)