Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress problemer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nu sad jeg og roddede med min blog igår, hvor jeg har installeret nogle plugins - men efter de blev installeret kan jeg kun se min forside - hvordan kan det være?
Jeg er ikke så meget inde i wordpress endnu - og søger dermed et godt råd fra nogle af jer andre bloggere, som kender systemet bag godt - så jeg er fri for at skal bruge til på at lave mit eget.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1302
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:51

Hejsa

Jeg er ikke selv en haj til Wordpress... desværre.

Det eneste jeg kunne forestille mig er at det er dine permalinks der er galt med, måske du skal have opdareret din .htaccess fil?

Ellers prøv at tage fat i Saugstrup eller Moskjær, de kender en del til Wordpress.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:57

Hej Nick

Du får lige et par hurtige spørgsmål:

1. Virker din blog fint igen, når du slår plugins fra igen?
  2. Har du ved en-ad-gangen-metoden fundet ud af hvilket plugin som laver bøvlet?
  3. Hvilken version Wordpress kører du? Den nyeste?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Skrevet kl. 10:18

Nu er alle plugins slået fra - og mine undersider virker stadig ikke:s

Jeg kører en version der er omkring 3 mdr gammel - kan det være der problemet ligger?

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Skrevet kl. 10:30

Nu tror jeg jeg har fundet fejlen - det var faktisk efter at have fulgt en tråd på din blog saugstrup - da jeg havde sat en default på mine sider - men der er ikke nævnt noget i dit indlæg om en htaccess fil.

Kan det passe at der så ikk er en htacces fil til at starte med i wordpress (den danske udgave) - eller skal man selv oprette den?

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 10:34

Hej Nick

Jeg vover to skud fra hoften og en faldskærm:

1. Prøv at gå ind i /wp-admin/options-permalink.php og gem indstillingerne.
  2. Prøv at opgradere til den nyeste version (husk at lade være med at overskrive wp-config.php og wp-content-mappen )
  3. Faldskærm: Hiv fat i mig og jeg skal se nærmere på sagerne.

Hilsen Anders

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 10:42

Nick Nørgaard:

Nu tror jeg jeg har fundet fejlen - det var faktisk efter at have fulgt en tråd på din blog saugstrup - da jeg havde sat en default på mine sider - men der er ikke nævnt noget i dit indlæg om en htaccess fil.

Kan det passe at der så ikk er en htacces fil til at starte med i wordpress (den danske udgave) - eller skal man selv oprette den?

Hvilken default tænker du på? Permalinks?

.htacces opretter wordpress som udgangspunkt selv  selv når det er nødvendigt.  (altså når du fx sætter en URL rewrite rule op som fx søgemaskinevenlige urls)

Du kan læse mere om undtagelser (som hvis wordpress ikke har write permission) her: http://codex.wordpress.org/Using_Permalinks

Som sagt hiv fat i mig, hvis det går i knude.

Hilsen Anders

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Skrevet kl. 19:15

Nick Nørgaard:

Hejsa

Nu sad jeg og roddede med min blog igår, hvor jeg har installeret nogle plugins - men efter de blev installeret kan jeg kun se min forside - hvordan kan det være?
Jeg er ikke så meget inde i wordpress endnu - og søger dermed et godt råd fra nogle af jer andre bloggere, som kender systemet bag godt - så jeg er fri for at skal bruge til på at lave mit eget.

Der er nu styr på tingene på bloggen, og jeg kan begynde at blogge løsSmile

Problemet blev løst i samarbejde med Anders Saugstrup og hans knowhow indenfor Wordpress.

Jeg takker mange gange Anders for hjælpen - og dig Lars for at refferere til ham  

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 20:24

Godt at det hele faldt på plads.

Til de interesserede kan vi fortælle at den første del af problemet var at Wordpress ikke havde lov til at oprette en .htaccess fil på ftp-en. Vi oprettede den manuelt og tildelte skriverettigheder og så virkede det.

Derefter var der et par andre ikke relaterede problemer (Først ÆØÅ-problemer pga skift fra dansk til engelsk version - Så problemer med hukommelsen tildelt af webhotellet, Web10 - Se Nicks kommentar på hans blog)

Hilsen Anders

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)