Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg betale for internet for en medarbejder der arbejder hjemme?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ansat en medarbejder i flexjob nogle timer om ugen hvor hun arbejder hjemmefra. Det er f.eks. administration af flere hjemmesider, mail og kontakt med kunder osv.

Hun bruger sit eget internet men da det er mig hun arbejder for vil jeg så kunne betale for hendes internet selv om det jo også bruges privat?

Eller er det noget bøvlet noget med skat og alt muligt. Jeg har kun den ene medarbejder og det er meget stor værdi det hun laver.

Vil jeg kunne lave en udgift på hendes internet i mit regnskab ligesom jeg har med mit eget.

Hvad med andre ting f.eks. en ny computer, mobil eller andet hun skal bruge i forbindelse med sit arbejde.

Men hvor går grænsen for hun vil jo nok også bruge f.eks. computeren til noget der ikke er med sit arbejde ligesom internetforbindelsen jo også vil.

/Magnus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke så let med facitliste her synes jeg, da du taler om flexjobber nogle timer om ugen. Havde du sagt medarbejder der fuldt arbejde hjemme var det lidt mere oplagt

- Så kunne du betale internet når det skulle bruges - fuldt - dog skulle du dele momsen da personen jo også bruger det privat. Om du også kan her, tør jeg ikke sige - Det jeg kunne være bange for med flexjobber - nogle timer om ugen - og så frit internet, computer, mobil og andet mm - at det ligner lønerstatning - og flexjobber - betyder jo så at det skal inddrages igen osv

Mobiltelefon givet - men personen skal betale skat af fri telefon af 2800 kr hvis den er med hjem - afskaffes næste år dog vil S genindføre skatten

Computer  - samme sag - helt sikkert kun del af moms  men igen - flexjobber nogle timer om ugen - ser skat det som løn erstatning at stille en fuld computer til rådighed - og andet nævner du  ved ikke hvad det er - men skrivebord osv nej som udgangspunkt

Du kunne, hvis du ville være mere sikkert - ud over at vente på mere modige her, skrive til skat som indlogget under kommunikation og høre dem konkret - bemærk klart, flexjobber nogle timer om ugen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Flexjobber eller ej. Du må se på loven og der skelnes ikke mellem flexjobber eller noget andet.

Nogenlunde efter hukommelse skelnes der i ligningslovens § 16 alene om der er tale om et ansættelsesforhold eller om det er som led i en aftale om ydelse af personligt arbejde....

Omend ikke vil en flexjobber være omfattet af sidste led.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Flexjobber eller ej. Du må se på loven og der skelnes ikke mellem flexjobber eller noget andet.

Nogenlunde efter hukommelse skelnes der i ligningslovens § 16 alene om der er tale om et ansættelsesforhold eller om det er som led i en aftale om ydelse af personligt arbejde....

Omend ikke vil en flexjobber være omfattet af sidste led.

enig - det er som heller ikke flexjobber men at det er en der arbejder nogle timer om ugen alene (og flexjobber jo så tilmed en der ofte slutter igen og skal aflevere) Jeg ved ikke, om skat kunne mene, at det er vanskeligt at bevise behovet for computer trukket fra til den 2 timers ansatte + som der står en del andet. 

Ved ikke, om det kunne være sådan, at hvis man ansatte en ½ time om ugen (eller 2) og installerede internet - kontor og computer - for firmaets regning - om det at der er meget kort tid om ugen kunne indikere mindre behov (og større privat anvendelses tid i sagens natur - eller erstatning for løn) eller om det er helt ligemeget om den ansatte er ansat 1 time eller 37 timer om ugen i den sammenhæng i skats øjne

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget sted i loven, der stilles krav om x antal timer. Her må der tages alene skulle tages udgangspunkt om betingelserne for fri internet er opfyldt.

Set fra virksomhedens synspunkt kan der jo netop være en fordel i at afholde omkostningerne økonomisk fremfor at have en medarbejder som møder fysisk op.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
Her må der tages alene skulle tages udgangspunkt om betingelserne for fri internet er opfyldt.
vi taler jo ikke blot frit internet - vi taler medarbejder nogle få timer om ugen - og meget andet end internet-  beskrevet som telefon (sikkert fint med skat af fri tlf)  computer og andet udstyr (ved ikke hvad det kunne være - skrivebord ?

Jeg er helt klar over der ikke er en lov der siger så meget formentlig - Spørgsmålet er, om der ikke fra skat kunne blive set på, OM det med få timer og udstyr der måske overstiger omk i ansættelseperioden, kan forretningsmæssigt forsvares (om det kunne ses som erstatning for løn)  Jeg siger ikke det er sådan, men det ville virke naturlig nok, hvis man ikke bare kunne ansætte til 1 time om ugen til 50 kr i timen og så stille computer og en masse andet udstyr og internet osv til rådighed

Lidt i stil med ved ansætte og kørepenge, hvor disse skal stå i forhold til en egentlig (rimelig ) løn for ikke at erstatte løn og her - jo gratis personale goder som det vel må være med en f.eks. computer og "andet" til en der arbejder 2 timer om ugen (og vel bruger privat) ville det kunne være delt aktiv så (selv om computer generelt tillades)

Ved ikke om skat kunne se på om der er en reel arbejdsmæssig begrundelse - for omkostningen (som måske ikke er stå stærk med 2 timer som 37)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet problem i dette. Du kan sagtens betale internet og telefon til din medarbejder uanset set om det er en flexjobordning eller alm. Arbejdsgiverordning. Din medarbejder bliver så beskattet af 2800 kr. Om året for fri telefon,internet og computer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

@John......

Med "f.eks. administration af flere hjemmesider, mail og kontakt med kunder osv."

Så er det nødvendige hjælpemidler i forhold til at kunne lave denne opgave. Der er vel i forhold til jobbet heller ingen løn i at få en computer stillet til rådighed. Personen ejer den ikke men har kun en brugsret.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Indy:
Vil jeg kunne lave en udgift på hendes internet i mit regnskab ligesom jeg har med mit eget.

Hvis hun skal have fri internet, skal hun have adgang til virksomheden netværk, også kaldet arbejde remote. Ellers skal hun betale skat af hendes fri internet.


Indy:

Hvad med andre ting f.eks. en ny computer, mobil eller andet hun skal bruge i forbindelse med sit arbejde.

Men hvor går grænsen for hun vil jo nok også bruge f.eks. computeren til noget der ikke er med sit arbejde ligesom internetforbindelsen jo også vil

Privat brug af arbejdscomputeren er skattefri.

Hvis den skærm hun bruger kan betragtes som et TV + 32" og har indbygget TV-tuner, skal der betales skat af denne skærm. 

Hvis telefonen udelukkende bruges til arbejde og du har indgået tro og loveerklæring med medarbejderen og du selv udfører egenkontrol, at telefonen bruges til arbejde, så er den skattefri. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)