Jeg søger lige lidt hjælp.. Jeg har oprettet en virksomhed og vil gerne købe vare fra private (bl.a. DBA) Dertil står der i skattebekendtgørelsen at jeg skal oprette et såkaldt afregningsbilag som skal udarbejdes af mig selv. Men er der nogen der kan sige mere præcist om hvordan det foregår? Måske tag udgangspunkt i dette eksempel: 1. Jeg ser en vare/genstand på DBA som jeg vil købe. 2. Jeg kontakter sælger og kommer ud og ser varen, 3. Jeg vil gerne have varen med hjem ( Og så er det at afregningsbilaget kommer ind i billedet?) Jeg skal så have sælgers oplysninger? Navn, Adresse. Hvad der er købt og hvor meget og til hvilken pris. Men hvordan kan jeg gribe det an helt praktisk idet det jo skal indberettes som udgift for virksomheden. Tak på forhånd, Håber jeg gjorde det til at forstå Mvh den nyopstartede virksomhed |
Du bør nok starte med at læse følgende:
Da du sikker skal registreres og føre en forretningsbog, som er godkendt af politiet.