Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

heeelt fra bunden

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

kan nogle af jer som har startet forretning (foreløbig tænkes på web-shop) hjælpe med at samle brikkerne i den rigtige rækkefølge for mig...
Jeg har en del informationer om hvad der skal til, men jeg kan ikke få styr på "hvor jeg skal begynde"; bl.a. da jeg er ledig og derfor skal starte som selvstændig bibeskæftiget (tør ikke satse på stor indtægt/levegrundlag nu).
Jeg har lidt startkapital, som bl.a. kan dække et vist vareindkøb
Jeg har en ret afklaret ide, som indebærer import af varer, samt egenproduktion. Der er styr på egenproduktionen. Ang. import er der masser af grossister og leverandører på nettet (bøger), men jeg har ikke kontaktet nogen endnu, se nedenfor ... (rækkefølgen)

Hvordan prioiterede I helt fra scratch / ide-fasen?
Hvilken rækkefølge er fornuftig at starte i?
Altså jeg be'r om gode råd til at sætte rækkefølgen op, som det vil være rigtigt/fornuftigt at starte.....

1. registrering hos A-kassen (okay her har jeg lidt erfaring. Jeg registrede ... og kom aldrig i business. Dette betød, at jeg "spildte" 6 uger på ledig/selvstændig muligheden ! (Jeg er afklaret med hvorfor. Denne nye ide, er en ide med 1. ide som en "lille" og omdefineret del af konceptet).
2. registrering hos ToldSkat. CVR-nr og importregistreret (jeg kan forstå hvis man vil importerer varer, skal man registreres som firma - og kan ikke køre det som privatperson ??)
3. finde leverandører (der er mange jeg kan vælge imellem), og kontakt ang. alt om varer/levering etc
4. få domænenavn og webhotel
5. kontakt banken for visa-betalings mulighed på sitet
6. Finde hjælp til regnskaber, som jeg er totalt uvidende om. Har I en revisor, har I taget et kursus eller hvad?
7. Andre ting, jeg ikke har tænkt på ????

Lyder jeg forvirret, jamen det er jeg også... Jeg vil så gerne "springe ud i det", men mangler hjælp til A-Z'en....

Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 10:28

Hej Lened (Lene?)

Jeg tror ikke du behøver spekulere over regnskabet fra start - køb/afprøv evt. SummaSummarum og se om ikke det kan opfylde dine behov. Udmærket software for den mindre virksomhed - så kan du vente med revisor til du kommer lidt længere frem. Det kan prøves gratis...

Du skal huske at spekulere i markedsføringen...
Dit site skal jo skabe omsætningen - så du skal have folk ind. Husk derfor evt. at oprette Adwords-kampagne hos Google, og i det omfang du finder det nødvendigt kan du købe linkoptagelser (f.eks. hos Jubii, Eniro osv.) Ellers prøv at skrive rundt for at få dit link optaget forskellige steder ;0)

Det var lige et par hurtige. Held og lykke med projektet!

Med venlig hilsen

Carsten O.

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:08

Hej Lened

Det er et stort område at spørge til, men den korte variant må være, at starte med det som kræver det største tidsforbrug, fx udvikling af webside (domænenavn først!) og så ellers arbejde dig nedad. Hvis du er heldig/dygtig vil enderne måske mødes
Tilmeldt 16. Dec 05
Skrevet kl. 11:35

Oldenburg - tak for linket til regnskabsprogrammet. Jeg er opmærksom på at marketing er Meget Vigtigt !

Karsten - det er netop det - det hvirvler lidt rundt for mig. Derfor håber jeg, at også de, som ER kommet igang vil supplere med deres a-z tilgang .... uanset rækkefølgen.... Ang. domænenavn skal jeg måske bare få det registreret allerede nu, som du foreslår. Så er det da på plads .. uanset ..
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:44
Dato: 3/8/2006 9:50:30 AM Forfatter:lened

4. få domænenavn og webhotel
5. kontakt banken for visa-betalings mulighed på sitet

Disse to hænger som regel sammen. Du skriver ikke noget om hvor mange varenumre du forventer at få, men hvis du får en del, skal du nok se dig om efter en webshop løsning, og ikke blot et webhotel. Der findes en del udbydere af mere eller mindre turn-key løsninger, men jeg har ikke erfaring med nogen af dem, så jeg vil ikke anbefale et bestemt.

Kan dog huske at bl.a. webshops fra Scannet og Dandomain er nævnt her på forumet. De har også mulighed for at koble et kortbetalingsmodul på. Det er ikke noget banken blander sig i.

mvh Carsten
Tilmeldt 16. Dec 05
Skrevet kl. 11:53

Carsten - tak for oplysningerne.

Så foreløbing ser rækkefølgen der anbefales sådan ud

1. skaf domænenavn
2. opret "tom" site / webshop fra fx. Scanshop el. Dandomain. Jeg formoder, at jeg så skal finde et webhotel, hvor webshoppen "hostes" (er det det korrekte ord ?)

Da jeg ikke kan købe varer fra grossistledet uden et CVR-nr. formoder jeg det snart er på listen.... ? Men kan et CVR-nr ligge "ubrugt" et stykke tid. Hvis der nu f.eks. går et par måneder med indkøb, opsætning af shop etc.... Hvad så med moms indberetninger e.a. Told&Skat forventer at se ????

Ja jeg fortalte jo ærligt fra start, det er fra scratch det her. Pt. har jeg kun mit private, gratis site hos en udbyder, så det er alt jeg kender til.... http://lenedaugaard.homepage.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:07

Domænenavnet kan du ligeså godt købe ved udbyderen af webshoppen, så sparer du bøvl med at flytte det. Når du køber en shopløsning er webhotellet inkluderet i prisen.

Ja, du kan sagtens registrerer dig ved SKAT nu, selvom du først kommer til at "bruge" dit CVR nummer om nogle måneder. Du skal dog lave årsregnskab og momsregnskab uanset om du er aktiv eller ej. Men det er jo blot runde nuller indtil du får startet op, så det er der ingen ben i.

De fleste af os er startet fra scratch engang...

mvh Carsten
Tilmeldt 16. Dec 05
Skrevet kl. 12:11

Tak, jeg har stort udbytte af de konkrete oplysninger, du giver her. Alle de "små" detaljer er gode at få afklaret, så det kan ordnes ordentligt og næste punkt kan begyndes :)

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:16

Jeg tror det er svært at arbejde 100% sekventielt med oprettelse af virksomhed samt produkter. Jeg ville vælge at arbejde sideløbende med flere af tingene.

Start med at oprette virksomheden. Påbegynd ligeledes udarbejdelsen af en forretningsplan, som skal styre resten - det er vigtigt at gennemarbejde den ordentligt, inden man kommer for langt med de øvrige ting.

Du  kan sagtens arbejde på både website, leverandørkontakt og markedsføringsplaner "samtidig".

Held og lykke,

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 16. Dec 05
Skrevet kl. 12:21

Claus - tak for dit input. Du har selvfølgelig ret, men der er tilsyneladende stor forskel på hvordan mennesker "går til" en opgave. Jeg er nok ret fokuseret i "systemer" :)

Desuden har jeg ikke lyst til at rende i nogle "fælder" mhv. Told&Skat eller A-kasse...
Er desuden usikker på, om leverandører "gider" snakke med een, før man "er et firma" ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)