Hej kan nogle af jer som har startet forretning (foreløbig tænkes på web-shop) hjælpe med at samle brikkerne i den rigtige rækkefølge for mig...
Jeg har en del informationer om hvad der skal til, men jeg kan ikke få styr på "hvor jeg skal begynde"; bl.a. da jeg er ledig og derfor skal starte som selvstændig bibeskæftiget (tør ikke satse på stor indtægt/levegrundlag nu).
Jeg har lidt startkapital, som bl.a. kan dække et vist vareindkøb
Jeg har en ret afklaret ide, som indebærer import af varer, samt egenproduktion. Der er styr på egenproduktionen. Ang. import er der masser af grossister og leverandører på nettet (bøger), men jeg har ikke kontaktet nogen endnu, se nedenfor ... (rækkefølgen)
Hvordan prioiterede I helt fra scratch / ide-fasen?
Hvilken rækkefølge er fornuftig at starte i?
Altså jeg be'r om gode råd til at sætte rækkefølgen op, som det vil være rigtigt/fornuftigt at starte.....
1. registrering hos A-kassen (okay her har jeg lidt erfaring. Jeg registrede ... og kom aldrig i business. Dette betød, at jeg "spildte" 6 uger på ledig/selvstændig muligheden ! (Jeg er afklaret med hvorfor. Denne nye ide, er en ide med 1. ide som en "lille" og omdefineret del af konceptet).
2. registrering hos ToldSkat. CVR-nr og importregistreret (jeg kan forstå hvis man vil importerer varer, skal man registreres som firma - og kan ikke køre det som privatperson ??)
3. finde leverandører (der er mange jeg kan vælge imellem), og kontakt ang. alt om varer/levering etc
4. få domænenavn og webhotel
5. kontakt banken for visa-betalings mulighed på sitet
6. Finde hjælp til regnskaber, som jeg er totalt uvidende om. Har I en revisor, har I taget et kursus eller hvad?
7. Andre ting, jeg ikke har tænkt på ????
Lyder jeg forvirret, jamen det er jeg også... Jeg vil så gerne "springe ud i det", men mangler hjælp til A-Z'en....
|
Hej Lened (Lene?)