Hvis der er nogle der kunne tænke sig en Apple Iphone af den nyeste version 1.1.3 så har jeg nogle stk liggende klar til afsendelse. De kan bruges enten til vidersalg, som privat mobil, eller som medarbejder mobiler i mindre virksomheder.
Du kan putte dit eget danske simkort i telefonen hvorefter den virker med det samme. Der følger alt org tilbehør med. Der udskrives selvfølgelig også en faktura på købet.
Det er umiddelbart ikke ulovligt at 'hacke' sin egen iPhone, så den passer til ens egen tele-udbyder - men det er ulovligt at videresælge den. Og mht. garanti - 'when pigs can fly' - selvom forhandleren juridisk set står for at leve op til de regler vi har for garanti her i landet. Set ud fra dét, så forstår jeg slet ikke, at nogen tør sælge et sådan småskummelt produkt.
Derudover er der forskellige features i en iPhone, der ikke fungerer, så snart den er blevet 'hacket' - bla. iTunes/iPod-integration - og så er en stor del af ideen jo gået af fløjten..
David: Det var cirka det svar jeg havde forventet men vil gerne høre trådstarters bud på det :) Desuden har en af mine ansatte en Iphone han selv har hacket og den virker så vidt jeg er orienteret fint med Itunes ... og når han sætter den til i min bil finder mit anlæg den uden problemer som en Ipod og afspiller fra den.
Problemet er såddan set at garanti delen er bortfaldet, da telefonen er låst op. Derfor vil Apple ikke længerer give garanti på varne hvilket er forståeligt nok.
Der kan lægges DK sprog og menu på, og den virker med de fleste udbyderer undtagen 3 mobil.
Youtube virker, musikdelen og google maps mm.
Problemet er såddan set at garanti delen er bortfaldet, da telefonen er låst op. Derfor vil Apple ikke længerer give garanti på varne hvilket er forståeligt nok.
Men sælger skal vel i Danmark stadig give garanti til køberen, medmindre det er privatsalg?
Der udskrives selvfølgelig også en faktura på købet.
Yes, men siden han skriver en faktura på købet, så er det ikke privatsalg mere, derfor gælder den danske lovgivning med 2 års reklamationsret på produktet.
Min fætter på 14 har lige købt en unlocked fra USA for 2700 inkl. told - og dén er bare sej! Så, hvis man vil omgåes tingene, så kan de altså åbenbart findes væsenligt billigere.