Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Formidling og en disclaimer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa gæve amino'er

Jeg står med flere forskellige projekter hvor formidling af andres produkter er kernen af forretningens grundlag. Og derved overvejer jeg om det burde være nødvendigt at have en disclaimer hvor man fraskriver sig alt ansvar med de formidlede services/produkter. Der må være andre der har været i samme situation, men er der evt. nogle der har nogle gode eksempler på disclaimers som man kan lade sig inspirere af?

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 21:34

Dba.dk - trendsales.dk - qxl.dk? - De må da have lidt man kan læse på.

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 22:49

Det er umiddebart svært at lave en standardtekst, der vil være dækkende, da det jo kommer helt an på hvad det er, du vil fraskrive dig ansvaret for (erstatningsansvar, mangelsansvar, produktansvar m.v.).

Noget andet er, at det i mange tilfælde ikke er muligt at fraskrive sig ansvaret. Det helt klassiske tilfælde er mangelsansvaret ved videresalg af andres produkter. Her bestemmer købeloven jo, at forhandleren er ansvarlig for de mangler, der måtte være med produktet.

Ovenstående afhænger også af, hvorvidt der er tale om salg til forbrugere eller erhvervsdrivende. Det er generelt nemmere at fraskrive sig ansvaret over for andre erhvervsdrivende end over for forbrugere. Du kan aldrig fraskrive dig ansvaret for dine forsætlige handlinger eller handlinger der må karakteriseres som groft uagtsomme.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 15:42

Hej Christoffer og Juristen,

Tak for jeres svar. For lidt at specificere min problemstilling, så gælder det at vi ikke direkte formidler produkterne /servicene, men bare skaber den initielle kontakt imellem kunden og leverandøren, og derfra finder de så ud af resten. Og jeg ved så ikke om det overhovedet er nødvendigt at have en disclaimer der siger at man ikke direkte har noget at gøre med den leverede service, og derfor ikke kan holdes ansvarlig for det. Kunden bliver gjort opmærksom på at leverandøren kontakter dem direkte. Så jeg ved ikke om det er nok at de ved det, eller om man skal skrive noget ekstra for at være på den sikre side?

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)