Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan har du markedsført din webshop, og hvad har du brugt..?!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er ved at starte en webshop og vil i den sammenhæng gerne have lidt input fra folk der har været igennem processen.

Hvordan markedfører du din/jeres webshop? (affliatenetværk, google adwords osv.)

Hvad er dit månedlige budget til dette? (gerne set i forhold til månedlig omsætning hvis i vil ud med sådan noget :))

Da det ikke er noget vi satser hele vores formue på, har vi et rimeligt stramt budget. Derfor ville det også være rart at høre størrelsen, hvis man kan udtrykke det sådan, på jeres projekt/webshop!

Mvh 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:48

Det vigtigste er uden sammenligning at din webshop er søgemaskineoptimeret såvel teknisk som indholdsmæssigt og at din leverandør/leverandører formår at undervise/guide dig i hvordan du langsigtet opbygger en placering i søgemaskinerne som gør at du ikke behøver at købe dig fattig i adwords for at få nogle besøgende - Selvfølgelig er adwords godt, men hvis du bruger dine penge på adwords hvor du burde have fået de besøgende naturligt via organisk søgning så er din webshop ikke optimeret rigtigt, og der kan du så med fordel sætte nogle resourcer ind for de vil helt sikkert tjene sig selv hjem i længden.

Joomla baseret webshops (virtuemart) er mit speciale så hvis din webshop er baseret på det system så skal du være velkommen til at kontakte mig på email@redweb.dk - Har du en standardshop eller en oscommerceshop er jeg sikker på en af de andre udbydere der ofte er fremme i skoen her på amino kan hjælpe dig.

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 16:06

webshoppen er standard i den forstand at den er programmeret og lavet af et bureau, men bliver brugt til et par andre shops udover vores. Og den burde være rimelig google optimeret.

Men det er nu ikke det jeg ønsker at høre (tak for svaret dog), men mere hvor i har smidt jeres penge og på hvad.. som jeg skriv i det første indlæg.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 22:20

adwords - kombineret med en ihærdig indsats med at forbedre den organiske placering, som begynder at lykkes.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:08

Ronnikc:

Det vigtigste er uden sammenligning at din webshop er søgemaskineoptimeret såvel teknisk som indholdsmæssigt og at din leverandør/leverandører formår at undervise/guide dig i hvordan du langsigtet opbygger en placering i søgemaskinerne som gør at du ikke behøver at købe dig fattig i adwords for at få nogle besøgende - Selvfølgelig er adwords godt, men hvis du bruger dine penge på adwords hvor du burde have fået de besøgende naturligt via organisk søgning så er din webshop ikke optimeret rigtigt, og der kan du så med fordel sætte nogle resourcer ind for de vil helt sikkert tjene sig selv hjem i længden.

Jeg vil lige rejse er rødt flag i forhold til denne meget simplificerede betragtning. For det første køber man sig ikke fattig i adWords hvis man styrer dem rigtigt. Så er der tale om en investering som meget hurtigt tjener sig hjem. Altså tjener man penge på dem. Taber man penge på dem er det fordi man gør noget forkert. For det andet er det aldrig tale om "enten / eller". Selv de bedst SE optimerede sites vil drage fordel af en balanceret strategi der inkluderer PPC (Pay Per Click) annoncer (adWords). Så får du både de besøgende der vælger de organiske links PLUS dem der foretrækker de sponserede. Altså flere besøgende og dermed flere salg til dig. Men godt søgeoptimerede sider kan hjælpe dig til billigere priser på dine adWords annoncer hvis du sørger for at folk sendes til den side der har størst relevans i forhold til annoncetekst og søgeord.

Jeg vil anbefale også at overveje partner-ads.dk hvor man kan annoncere igennem både som PPC og som procenter af salget alt efter hvad man foretrækker.

Mvh Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:27

Det er meget fint du rejser et rødt flag - Problemet ligger måske i at du fortolker mit indlæg forkert og dermed rejser et rødt flag på et forkert grundlag.

Min pointe er, skåret ind til benet, at hvis man ikke har søgemaskineoptimeret sit site kan man købe sig fattig i adwords for at få besøgende man ellers kunne have fået via organiske søgninger alligevel og dermed bruger man ikke ens markedsføringsbudget optimalt.

Vi burde vel relativt nemt kunne blive enige om at det er dumt at betale for besøgende via adwords hvis de alligevel var kommet ind via en organisk søgning?

Desværre ser man ofte webshops og websites der slet ikke er søgemaskineoptimeret hvor ejeren bruger en halv bondegård om måneden på at trække besøgende ind via adwords, og en stor del af de besøg der betales for kunne have været opnået organisk gennem søgemaskineoptimering.

Altså må trin 1, alt andet lige, være at få søgemaskineoptimeret ens side først og efterfølgende så bruge adwords i forlængelse her af hvor det kan betale sig i forhold til outcome og hvor outcome ikke kunne have været opnået gennem søgemaskineoptimering af ens indhold.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 22:02

Nej, jeg er ikke enig. Du gør en antagelse om at hvis den samme side findes i de organiske resultater og i adWords kolonnen, så vælger folk det organiske resultat. Sådan hænger verden ikke sammen.

Eksempel: Min hjemmeside ligger nummer 3 på herreure. Inden for en given periode har jeg fået 59 besøgende fra organiske resultater og 89 fra adWords på søgeuret "herreure". Havde jeg ikke haft min adWords annonce havde de 89 besøgende klikket på en af mine konkurrenter som ville have fået salg istedet for mig.

Kan man gå i gang med SEO med det samme er det toppen, men hvis ikke, kan man lige så godt starte ud med adWords før som siden. Lægger man adWords på hylden går man glip af vigtig omsætning.

/Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:16

Nu antager du så til gengæld at folk altid trykker på adwords og ikke vil trykke på de organiske resultater - og sådan hænger verden ikke sammen.

Derudover er vi mange som efterhånden er reklameresistente og der skal ingen tvivl være om at vi trykker ikke på de betalte reklamer med mindre de organiske søgninger ikke returnere noget brugbart.

Eksempel:

Du sælger sodavand - dit site er slet ikke søgemaskineoptimeret.

Du betaler 2500 kr om måneden for at få besøgende på ordet sodavand i adwords.

Du får 2% besøgende på sodavand organisk da du ligger på side 8 og de sidste 98% har du betalt for via adwords.

Du søgemaskineoptimere nu dit website.

Du får nu 65% besøgende (som bestemt ikke er et urealistisk tal) på organiske søgninger og derudover betaler du stadig 2500 kr om måneden og får her 35% besøgende ind.

Resultatet i eksemplet er altså at du fortsat betaler 2500 kr om måneden på at hente folk ind via Adwords - Men nu får du alle de organiske besøgende som simpel søgemaskine optimering kan give og dermed har du 3 dobblet dine besøgstal.

Men du kan også vælge at sige at det oprindelige besøgstal var det du ønskede og dermed kan du så skrue dit adwords budget ned til en tredjedel.

Og jeg vil egentlig sige at hvis du henter mere end 50% af dine besøgende på adwords så skal du nok overveje om din side ikke kan søgemaskineoptimeres yderligere.

Derudover så er der 1 (til 3) link typisk over de organiske resultater - men de betalte links ude i højre side på google skal du nok ikke regne med falder i øjnene som det første for en typisk søgemaskinebruger.

Så nej du skal ikke bare kaste dig over adwords hvis ikke du har fundamentet iorden - Adwords skal bruges strategisk til at hente besøgende ind der hvor det giver bedst outcome og det gør det ikke nødvendigvis ved bare at starte en adwords kampagne.

Endeligt vil jeg gerne pointere at jeg ikke siger man skal lægge adwords på hylden - jeg siger at fundamentet skal være iorden for at lave en adwords kampagne ellers skyder du i blinde og dine udgifter vil være derefter i forhold til det outcome du får - Det kan godt betale sig at prioritere anderledes.

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 22:28

Benhård søgemaskineoptimering, markedsføring via stande på kræmmermarkeder og generelt så god kundeservice at folk anbefaler os via mund-til-mund.

Vi har prøvet med noget google adsense, men det gav os ikke nævneværdigt flere ordre, så det har vi valgt pt ikke at gå videre med. Vores konverteringsrate ligger i snit over 3% og vi har ikke rigtigt tid til at leverere til flere folk ;) 

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 09:07

Nu antager du så til gengæld at folk altid trykker på adwords og ikke vil trykke på de organiske resultater - og sådan hænger verden ikke sammen.

>> Nej det gør jeg ikke. Der er tre grupper besøgende: dem der kun vælger organisk, dem der kun vælger ppc/adWords og dem der vælger begge dele

Derudover er vi mange som efterhånden er reklameresistente og der skal ingen tvivl være om at vi trykker ikke på de betalte reklamer med mindre de organiske søgninger ikke returnere noget brugbart.

>> Jamen det er da et godt argument for at SE-Optimere, men der har jo ikke noget med den gruppe der foretrækker adwords annoncerne at gør.

Eksempel:

Du sælger sodavand - dit site er slet ikke søgemaskineoptimeret.

Du betaler 2500 kr om måneden for at få besøgende på ordet sodavand i adwords.

Du får 2% besøgende på sodavand organisk da du ligger på side 8 og de sidste 98% har du betalt for via adwords.

Du søgemaskineoptimere nu dit website.

Du får nu 65% besøgende (som bestemt ikke er et urealistisk tal) på organiske søgninger og derudover betaler du stadig 2500 kr om måneden og får her 35% besøgende ind.

Resultatet i eksemplet er altså at du fortsat betaler 2500 kr om måneden på at hente folk ind via Adwords - Men nu får du alle de organiske besøgende som simpel søgemaskine optimering kan give og dermed har du 3 dobblet dine besøgstal.

>> Endnu et godt argument for at SE-Optimere

Men du kan også vælge at sige at det oprindelige besøgstal var det du ønskede og dermed kan du så skrue dit adwords budget ned til en tredjedel.

>> Men hvorfor fanden skulle man gøre det hvis adWords annoncerne giver overskud???? Fordi man er studerende og ikke må få for stort overskud pga. SU?

Og jeg vil egentlig sige at hvis du henter mere end 50% af dine besøgende på adwords så skal du nok overveje om din side ikke kan søgemaskineoptimeres yderligere.

>> Så du mener at hvis man ligger nummer 3 på et søgeord, så er siden ikke ordentligt optimeret? Faktum er jo at jeg ligger på nummer 3 spotten, og alligevel får 50% flere ind på annoncen. Hvilken plads skal jeg op på for at den er søgeoptimeret ordentligt!

Derudover så er der 1 (til 3) link typisk over de organiske resultater - men de betalte links ude i højre side på google skal du nok ikke regne med falder i øjnene som det første for en typisk søgemaskinebruger.

>> Jeg er sådan set græsk-katolsk overfor om de ser dem som det første. Det jeg kan konstatere er at folk klikker på dem alligevel og en del af disse ender med at købe. Og det er det der er det væsentlige, ikke om de ser det som det første.

Så nej du skal ikke bare kaste dig over adwords hvis ikke du har fundamentet iorden - Adwords skal bruges strategisk til at hente besøgende ind der hvor det giver bedst outcome

>> Hvad mener du med "fundamentet i orden"? adWords kan med fordel bruges der hvor det positivt outcome, ikke nødvendigvis bedst outcome.

og det gør det ikke nødvendigvis ved bare at starte en adwords kampagne.

>> Jeg har aldrig sagt at man "bare skal starte en adwords kampagne". En adWords kampagne bør optimeres så man ikke taber penge på den. Det vil fx. sige at holde øje med om folk køber (nok) på de søgeord man betaler for.

Endeligt vil jeg gerne pointere at jeg ikke siger man skal lægge adwords på hylden - jeg siger at fundamentet skal være iorden for at lave en adwords kampagne ellers skyder du i blinde og dine udgifter vil være derefter i forhold til det outcome du får - Det kan godt betale sig at prioritere anderledes.

>> Hvis du med fundament også mener grundlæggende kendskab til adWords optimering så er vi enige. Vil man ikke afsætte den nødvendige tid (eller ressourcer iøvrigt) kan man komme til at tabe penge på adWords det er klart.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)