Hej,
Jeg har netop startet en virksomhed og har i den forbindelse nogen spørgsmål.
1:
Hvis jeg nu køber en flybillet og flyver til england for at handle varer kan jeg så trække det fra i mit regnskab?
Mit eget svar: Ja?
2:
Når jeg nu er i england, og køber lad os sige 5 tastature for 200 kr stykket, og giver forretningen mit CVR nummer så kan jeg købe varene uden at betale momsen, korrekt?
3:
Når jeg så kommer hjem, skal jeg så selv gå ind i lufthavnen og betale importmoms af de her varer, eller kan jeg gøre det når jeg er hjemme i mit eget hus. Så udfylder jeg og indbetaler moms af de ting jeg har købt?
4:
Hvis jeg køber en bærbar computer i england, som jeg så skal bruge til bogføring osv, skal jeg så også betale import moms af den?
Venligst svar i punktform, så det er til at have med at gøre :)
Mvh
Michél
Hej,
Tak for svar
3: vil det sige at jeg bare kan vade gennem lufthavnen med pakken i hånden uden nogen problemer?
4: den skal jeg lige have en gang mere :)
5: Du skriver der ikke er tale om import mellem EU-lande, men varekøb. Hvad er forskellen? De 5 tastature (eksempel) er jo nogen jeg vil sælge?