Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på varer indenfor EU?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Jeg har netop startet en virksomhed og har i den forbindelse nogen spørgsmål. 1: Hvis jeg nu køber en flybillet og flyver til england for at handle varer kan jeg så trække det fra i mit regnskab? Mit eget svar: Ja? 2: Når jeg nu er i england, og køber lad os sige 5 tastature for 200 kr stykket, og giver forretningen mit CVR nummer så kan jeg købe varene uden at betale momsen, korrekt? 3: Når jeg så kommer hjem, skal jeg så selv gå ind i lufthavnen og betale importmoms af de her varer, eller kan jeg gøre det når jeg er hjemme i mit eget hus. Så udfylder jeg og indbetaler moms af de ting jeg har købt? 4: Hvis jeg køber en bærbar computer i england, som jeg så skal bruge til bogføring osv, skal jeg så også betale import moms af den? Venligst svar i punktform, så det er til at have med at gøre :) Mvh Michél
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:30

1) ja

2) ja, hvis forretningen er moms (VAT) registreret

3) nej, det er ikke tale om import mellem EU-lande, blot et varekøb

4) nej, du skal bogføre erhvervelsesmoms, hvilket summer op til 0 på din momsangivelse - altså ikke penge op af lommen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:01
Hej, Tak for svar 3: vil det sige at jeg bare kan vade gennem lufthavnen med pakken i hånden uden nogen problemer? 4: den skal jeg lige have en gang mere :) 5: Du skriver der ikke er tale om import mellem EU-lande, men varekøb. Hvad er forskellen? De 5 tastature (eksempel) er jo nogen jeg vil sælge?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 18:43

2)  Nej da forhandleren skal kunne dokumentere at varerne har forladt landet!

3) jvf. punkt 2   så giver dette ikke mening.

4) hvis der er tale om et EU varekøb til dit firma skal der ikke betales hverken dansk eller engelsk moms.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)