Reklame på fri bil?? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet) "

Reklame på fri bil??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Amino-karma 17
Tilmeldt 6. feb 19
Indlæg ialt: 4

Skrevet 06-02-2019 kl. 13:21
Hej

Vi skal til at have firmabiler i det firma jeg er ansat i.
Kan ejeren kræve at der kommer store fede reklamer på fri bil som vi bliver beskattet af?
Jeg kunne acceptere det hvis det er et lille logo på bagklappen, men hele døren bliver plastret ind med deres logo telefon- og cvr-nummer.

Jeg håber at der er en som ved mere end jeg.

Mvh ap
Amino-karma 8.909
Tilmeldt 19. jan 15
Indlæg ialt: 1.897

Jesper_nl
Skrevet 06-02-2019 kl. 13:32

Apatopete:
Hej

Kan ejeren kræve at der kommer store fede reklamer på fri bil som vi bliver beskattet af?
Jeg kunne acceptere det hvis det er et lille logo på bagklappen, men hele døren bliver plastret ind med deres logo telefon- og cvr-nummer.

Mvh ap

Hvis du som et led i din ansættelse får stillet en bil til rådighed, hvor du bliver beskattet af "fri bil", så kan arbejdsgiveren ikke sætte reklamer på uden din accept. Det ligger i "fri bil" konceptet at det skal ses som en mulighed til selv at eje en bil.

Amino-karma 17
Tilmeldt 6. feb 19

Apatopete
Skrevet 06-02-2019 kl. 13:34

Det lyder godt Jesper, ved du hvor man kan finde noget "officielt" skrift på det?

Amino-karma 14.372
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. apr 07
Indlæg ialt: 1.759
Amino Plus Moderator
Brian Reinhold Jensen
Fra Vipindi
Skrevet 06-02-2019 kl. 13:43

Apatopete:
Hej

Mvh ap

Ja det han han godt, det er jo hans bil så han kan sætte betingelserne for at du får fri bil - så kan du vælge om du kan acceptere de betingelser.
Du kan alternativt vælge ikke at have fri bil, men kun bruge "reklamebilen" til arbejdsrelateret kørsel - dvs. du skal hente den på arbejdspladsens adresse og parkere den samme sted ved arbejdstids ophør.
De bedste hilsner
/Brian
Amino-karma 8.909
Tilmeldt 19. jan 15

Jesper_nl
Skrevet 06-02-2019 kl. 13:55

Apatopete:

Det lyder godt Jesper, ved du hvor man kan finde noget "officielt" skrift på det?

Det kan du som sådan ikke få på skrift.

Der er to elementer i dit spørgsmål, først og fremmest; er det tilbud fra din arbejdsgiver eller er det aftalt i din ansættelseskontrakt at du skal have fri bil stillet til rådighed?

Hvis det er et tilbud fra din arbejdsgiver, så er det et spørgsmål om accept fra din side! Vil du have en bil med reklamer, ja eller nej?

Står det i ansættelseskontrakten du skal have fri bil, så skal det ligeledes aftales at du skal reklamere for din arbejdsgiver.

Amino-karma 17
Tilmeldt 6. feb 19

Apatopete
Skrevet 06-02-2019 kl. 14:05
Det er lidt kryptisk:
Jeg blev ansat i et velrenommeret firma. Her var der ikke reklamer på bilerne.
Desværre gik firmaet konkurs, og jeg blev virksomhedsoverdraget. Samme setup, og samme kontrakt.
Nu mener de så at der skal reklamer på med nye biler.

Så for at svare på dit spørgsmål, så står der i min kontrakt at jeg skal have firmabil, der står intet om at jeg skal reklamere..

Mvh ap
Amino-karma 8.909
Tilmeldt 19. jan 15

Jesper_nl
Skrevet 06-02-2019 kl. 14:23

Apatopete:
Det er lidt kryptisk:
Jeg blev ansat i et velrenommeret firma. Her var der ikke reklamer på bilerne.
Desværre gik firmaet konkurs, og jeg blev virksomhedsoverdraget. Samme setup, og samme kontrakt.
Nu mener de så at der skal reklamer på med nye biler.

Så for at svare på dit spørgsmål, så står der i min kontrakt at jeg skal have firmabil, der står intet om at jeg skal reklamere..

Mvh ap

Umiddelbart kan jeg ikke se at virksomheden i dit tilfælde kan forlange at få reklamer på. Så længe i ikke har aftalt andet, skal du have en bil ikke en bil med reklamer.

Amino-karma 17
Tilmeldt 6. feb 19

Apatopete
Skrevet 06-02-2019 kl. 14:28

Jeg går videre med det, og ser hvad de siger..
Tak for feedback

Amino-karma 172.588
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 37.544
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 06-02-2019 kl. 14:34

Du lyder som en de nye ejere kommer til at være glad ved Stick out tongue Start med det som udgangspunkt.

Er det en hvidplade bil de stiller til rådighed, så er det usædvanligt at kræve reklame på bilen vil jeg mene - og det du nok mest kan gøre, er at undersøge med skat, om det at du tvunget kører med reklame på bilen kan nedbringe skattegrundlaget, men jeg tvivler faktisk lidt - så længe du har bilen til fri rådighed privat - men med mindre andre ved det sikkert- dog et skud værd. Alternativt kan du sikkert sige du ikke ønsker fri bil under de omstændigheder, men igen - du starter ikke det gode forhold til den ny arbejdsgiver, helt som du ikke gør, hvis du siger du nægter at have reklame for din arbejdsgiver på bilen - selv når du har helt fri brugsret.

Det er derimod ikke en god ide at starte med at modarbejde den ny arbejdsgiver, som nu skal drive virksomheden og skabe indtjening og mener, at ville have reklame på biler ejet af firmaet

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)
Emner Svar
SØGES: Designer til LOGO, flyers, og hjemmeside.
Nyeste indlæg af magicMouse , den 18-03-2019 kl. 10:23
2
Hvem kan lave emballage til mit produkt?
Nyeste indlæg af Steffen Duelund , den 15-03-2019 kl. 16:38
4
Virker flyers?
Nyeste indlæg af Steffen Duelund , den 13-03-2019 kl. 23:24 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
30
Rengøring kontor mv.
Nyeste indlæg af Gyldens Rengøring , den 12-03-2019 kl. 08:10
4
Logo
Nyeste indlæg af VKM , den 06-03-2019 kl. 11:28 1, 2
5
machine learning & prediction webinar