Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino bruger. 

Jeg har brug for hjælp. 

Min mand vil gerne starte eget virksomhed, men der f lurere en masse spørgsmål omk. registreingen.! 

- Jeg er lidt i tvivl om disse spørgsmål:

Han skal drive virksomheden selv.!

Han skal til at starte med forsat arbejde hos nuværende arbejdsgiver, og med tiden ligge alle kræfterne på hans virksomhed. 

Der er tjek på Hjemmeside, navn, og samarbejdspartner. Der er tjek på indskud et. 

Jeg under mig bare ved disse krav på virks hjemmeside.? https://startvaekst.virk.dk/bliv-klar-til-start/vaelg-virksomhedsform/anpartsselskab-aps 

Er der nogle kloge mennesker, der kan oversætte de 3 spørgsmål jeg undre mig over.?

Hilsen.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:13

Anisa:

Kære Amino bruger. 

Jeg har brug for hjælp. 

Min mand vil gerne starte eget virksomhed, men der f lurere en masse spørgsmål omk. registreingen.! 

- Jeg er lidt i tvivl om disse spørgsmål:

Han skal til at starte med forsat arbejde hos nuværende arbejdsgiver, og med tiden ligge alle kræfterne på hans virksomhed. 

Der er tjek på Hjemmeside, navn, og samarbejdspartner. Der er tjek på indskud et. 

Jeg under mig bare ved disse krav på virks hjemmeside.? https://startvaekst.virk.dk/bliv-klar-til-start/vaelg-virksomhedsform/anpartsselskab-aps 

Er der nogle kloge mennesker, der kan oversætte de 3 spørgsmål jeg undre mig over.?

Hilsen.

Hvilke spørgsmål?

• Skal have en direktion -> Det er jo så din mand, som bliver direktør.
  • Kan have én eller flere ejere -> Igen, det er jo din mand og/eller jer tilsammen som bliver ejere.
  • Kræver vedtægter og et stiftelsesdokument -> Vedtægter indgår som et element i stiftelsesdokumenterne. Dette skal udarbejdes ved registrering af et kapitalselskab (ApS / A/S). 

Umiddelbart vil jeg klart anbefale Jer, at tage en time med en advokat eller revisor, så i kan få noget konkret rådgivning i hvad det vil sige og drive et selskab. Ligelede få denne til at stå for selve stiftelsen, så der er styr på alle formalia herunder de lovpligtige registreringer og dokumenter (som vedtægter, stiftelsesdokument, ejerbog mv.). 

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22

Anisa:

Jeg er lidt i tvivl om disse spørgsmål:

1. Skal have en direktion
  2. Kan have én eller flere ejere
  3. Kræver vedtægter og et stiftelsesdokument

1. Ja det er lovpligt og det bliver jo så ham selv givet
  2. Man kan have en eller flere ejere - det bestemmer man ved stiftelsen - eller man sælger nogle af sine anparter til andre efter stiftelsen. I så fald skal man udarbejde en god ejeraftale
  3. Ja der skal oprettes vedtægter og stiftelsesdokument

Han kan gå til f.eks www.ditselskab.dk Jacob Tøjner og betale lidt for hjælp med stiftelsen. I kan også begge med stor fordel bruge lidt små penge på bogen ApS som gennemgår stiftelsen i detaljer, og siden skat, moms, drift og en masse god viden for at drive et ApS korrekt. Den findes som E-bog eller Paperback og begge kan du se indholdsfortegnelse og link til køb i her (kan også hentes på en del biblioteker)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)