Kære Amino bruger. Jeg har brug for hjælp. Min mand vil gerne starte eget virksomhed, men der f lurere en masse spørgsmål omk. registreingen.! - Jeg er lidt i tvivl om disse spørgsmål:
Han skal drive virksomheden selv.! Han skal til at starte med forsat arbejde hos nuværende arbejdsgiver, og med tiden ligge alle kræfterne på hans virksomhed. Der er tjek på Hjemmeside, navn, og samarbejdspartner. Der er tjek på indskud et. Jeg under mig bare ved disse krav på virks hjemmeside.? https://startvaekst.virk.dk/bliv-klar-til-start/vaelg-virksomhedsform/anpartsselskab-aps Er der nogle kloge mennesker, der kan oversætte de 3 spørgsmål jeg undre mig over.? Hilsen.
|
Anisa:Kære Amino bruger.
Jeg har brug for hjælp.
Min mand vil gerne starte eget virksomhed, men der f lurere en masse spørgsmål omk. registreingen.!
- Jeg er lidt i tvivl om disse spørgsmål:
- Skal have en direktion
- Kan have én eller flere ejere
- Kræver vedtægter og et stiftelsesdokument
Han skal drive virksomheden selv.!
Han skal til at starte med forsat arbejde hos nuværende arbejdsgiver, og med tiden ligge alle kræfterne på hans virksomhed.
Der er tjek på Hjemmeside, navn, og samarbejdspartner. Der er tjek på indskud et.
Jeg under mig bare ved disse krav på virks hjemmeside.? https://startvaekst.virk.dk/bliv-klar-til-start/vaelg-virksomhedsform/anpartsselskab-aps
Er der nogle kloge mennesker, der kan oversætte de 3 spørgsmål jeg undre mig over.?
Hilsen.
Hvilke spørgsmål?
- Skal have en direktion -> Det er jo så din mand, som bliver direktør.
- Kan have én eller flere ejere -> Igen, det er jo din mand og/eller jer tilsammen som bliver ejere.
- Kræver vedtægter og et stiftelsesdokument -> Vedtægter indgår som et element i stiftelsesdokumenterne. Dette skal udarbejdes ved registrering af et kapitalselskab (ApS / A/S).
Umiddelbart vil jeg klart anbefale Jer, at tage en time med en advokat eller revisor, så i kan få noget konkret rådgivning i hvad det vil sige og drive et selskab. Ligelede få denne til at stå for selve stiftelsen, så der er styr på alle formalia herunder de lovpligtige registreringer og dokumenter (som vedtægter, stiftelsesdokument, ejerbog mv.).