Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IO-problemer (intermediate operations) - Forstand på det? Så hjælp gerne

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Desværre en ret kedelig situation vi er kommet i. Mit største site HerGece.com har gennem de sidste par måneder mistet ti tusindevis af medlemmer/besøgende. Sitet er pludselig begyndt at reagere for langsomt, når man f.eks. kommer på forsiden af dating-delen. Login feltet kommer først knap et minut efter siden åbner. Og det har gjort at en masse medlemmer er smuttet, da de tror at siden ikke virker. Se det her: www.hergece.com/arkadas

Jeg har Gigahost pro pakke, og har fra start fået Gigahost til at hjælpe os med at sætte det op. Vi har ikke selv forstand på drift af en pro-pakke server/hosting. Så siden opstart for godt og vel 2½ år siden, er der ikke blevet opdateret noget.

Det, JEG ikke kan forstå, er, at vi ikke har lavet nogle ændringer i koderne de sidste års tid. Hvorfor lige pludselig begynde at lave sådan en fejl? Jeg har fået oplyst, at det muligvis kan være et eller flere hacker-angreb der er skyld i det!!??

Jeg har skrevet om problemet til Gigahost og har fået følgende svar. Men hverken jeg, min programmør eller andre i min omgangskreds forstår hvordan vi får rettet problemet.

Gigahost svar:
"Jeg har kørt et par simple test og det ser altsammen ud til at være IO-problemer (intermediate operations) - dvs. PHP-kode og dabaseoperationer.

Det ville også være utroligt mærkeligt hvis den kunne spise hele vores 2 Gbps forbindelse op og serveren den ligger på har reelt set intet load.

Det burde derfor udelukkende være et spørgsmål om at optimere koden - det vil gavne overalt og er altid en god investering (optimeret kode er også ofte mere modstandsdygtigt overfor hackere)."

Jeg håber nogle kan hjælpe. Jeg er villig til at betale hvad det end skal koste at få rettet op på denne fejl, så sitet kører optimalt.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09

Som jeg forstår det, er det fordi at siden er kodet så dårlig, at den ikke kan håndtere belastningen?

Æder den RAM eller regnekraft - eller har jeg helt misforstået deres svar? 

Det jeg kommer til at tænke på, er om du sørger for at lukke databaseforbindelser når du er færdige med dem. Om du sørger for ikke at bruge for store felter til alt, ex. TEXT i databasen til at gemme password hvor VARCHAR(45) var rigelig. Bliver der gemt mange oplysninger i sessions for hver bruger? Mange databasekald på hver side...?

Prøv evt. også at smide en kopi af dit spørgsmål på www.eksperten.dk - der er i hvert fald nogle dygtige programmører ind i mellem. Og det lyder jo til, at det haster. 

Da Eksperten begyndte at få hastighedsproblemer for år tilbage, installerede de Zend (Platform, tror jeg ). Den er sikkert rimelig dyr,  da der ikke står priser på deres hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Hej William,

Det Gigahost mener at i har lavet tilpas mange "fejl" i koden, som kunne lave bedre (altså nogle php funktioner som er optimeret bedre en andre). Det kan de sagtens have ret i, men det kan altså også være serverkrafter, intern/extern-netværk, database kapacitet der simplethen er for hårdt belastet.

Men små fejl i php, er for sin vis helt i orden - jeg tror ikke der er særlig mange der virkelig optimere sin side, og fx lukker databasee forbindelserne, når de har brugt den. Hvis ikke Gigahost på professionelvis kan hjælpe dig til en kraftigere løsning, vil jeg anbefale dig at kigge på markedet hvem der fx er intresseret i at hjælpe dig, til en ny løsning - hvis fx din side er blevet for populær.

Det er aldrig til at udeluk, men jeg tvivler nu på at det skulle være en hacker der skulle prøve at komme ind på serveren.

Jeg kan evt. hjælpe dig med en kraftig php løsning, af storset alle arter. Jeg har altid meget overdimensioneret server løsninger, der sagtens burde kunne "trække" din website. Har du mange besøgende? (hits/visit)

Jeg er ihvertfald frisk på at hjælpe dig, med en ny hosting løsning - hvis du kunne være intresseret i det er du velkommen til at kontakte mig på jh@webname.dk eller på 42 80 80 60. Se evt. min hjemmeside på www.webname.dk

(Jeg kan også hjælpe med php, mysql eller oracle problematikker hvis du har det behov)

Håber du finder en god løsning.  

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:25

Vi kan både være behjælpelig med eftercheck af serveren, optimering af koden samt evt. eftersyn af om jeres udbyder gør det godt nok. Derudover er vi Zend Partnere og kan forhandle Zend Platform ... selvom det nu ikke er vores anbefalede løsning.

Men giv mig et kald på 70 220 627 eller smidt en mail på mail@mc-solutions.dk så må vi se hvad vi kan finde ud af.

Dbh

Mikkel Christensen 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 13:56

Hej med jer og tak for svar...

Det, jeg ikke helt forstår, er, at det indtil for nogle måneder siden har kørt helt fint.. hastigheden var god og ingen problemer.. Vi har ikke lavet en eneste ændring i koderne i over et år, så hvorfor skulle koderne pludselig være et problem? Jeg har meget svært ved at tro på at det er koderne. For hvis det var koderne, ville problemet også være der for et år siden.

Håber I forstår hvad jeg mener.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 13:58

Til Tommy,

Det eneste svar jeg har fået fra Gigahost, er det jeg har posted her.. Andet ved jeg ikke.. samt jeg har ikke en sk** forstand på det...

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:39

Det er nok i virkeligheden Gigahost der har gjort noget uden at ville sige det ... f.eks. fyldt serveren :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41

Jeg forestillede mig, at du havde fået en stigning i antal brugere, men det er måske ikke tilfældet?

Du har jo også en lang række andre sider, hvis de ligger samme sted, kan det så måske være en af dem? 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:44

Ja det har jeg faktisk på fornemmelsen, men når man nu er logget ind, så kører det rigtig fint.. det er selve login felt og f.eks. når man trykker besvar i en tråd og selve redigerings-baren, som her på Amino (B, I, U, ABC osv) kommer MEGET langsomt... Det er kun nogle steder den er vildt langsom. Hvor er f.eks. et loginfelt og bar i besvar-formular som herover bundet til, siden det lige præcis er den slags ting der er langsom?

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:46

Nej jeg har kun det ene site, da der netop har været en del trafik på sitet.. Men nu er det faldet ret meget. Vi har været oppe på 130.000 unikke om måneden og hostingen klarede det helt fint.. men nu er vi måske nede på 50.000 unikke og bestemte steder driller.. når man først er logget ind, så kører det de fleste uden problemer.. så det kan umuligt være fordi serveren er overbelastet.. (tror jeg i hvert fald ikke)...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)