Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optage telefonsamtaler til træningsbrug

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Arne:
I dansk ret er der intet forbud mod, at ulovligt indsamlede beviser kan anvendes - det er dog en helt anden problemstilling og betyder ikke, at du ikke vil blive straffet/sanktioneret for en ulovlig handling. Det er så at sige ligesom at blande æbler og pærer.

kan du vise en sag hvor brug i retten - godkendt af retten - af sådanne materiale er blevet straffet efter GDPR?

vh John Hannover

Jeg har ikke ledt efter det, så det kan jeg ikke; Jeg vil dog vende den om til et væsentligt mere relevant spørgsmål - afviser du, at det er muligt at blive straffet/sanktioneret? Hvis du mener, at der gælder straffrihed ser jeg gerne en hjemmel. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Arne:

Cookie - John Hannover:

Arne:
I dansk ret er der intet forbud mod, at ulovligt indsamlede beviser kan anvendes - det er dog en helt anden problemstilling og betyder ikke, at du ikke vil blive straffet/sanktioneret for en ulovlig handling. Det er så at sige ligesom at blande æbler og pærer.

kan du vise en sag hvor brug i retten - godkendt af retten - af sådanne materiale er blevet straffet efter GDPR?

vh John Hannover

Jeg har ikke ledt efter det, så det kan jeg ikke; Jeg vil dog vende den om til et væsentligt mere relevant spørgsmål - afviser du, at det er muligt at blive straffet/sanktioneret? Hvis du mener, at der gælder straffrihed ser jeg gerne en hjemmel. 

nej det afviser jeg ikke. Jeg vil tro, at de som mener at kunne dokumentere et reelt behov for just-in-time bevisførelse for en aftale, ville få en meget konkret juridisk vurdering, og så beslutte ud fra det og naturligvis behandle optagelsen efter alle GDPR regler i øvrigt (må vel også gælde politi i godkendt aflytning som jo kan omfatte 3 personer som retten ikke har kunnet tage stilling til - men det er en lidt sjov problematik i GDPR sammenhæng. Hvis jeg har en rockerven der aflyttes, og han ringer til mig om noget helt fredeligt, så kan jeg jo være aflyttet og optaget og har næppe håb om at aflytter inden lige siger - Tryk 1 hvis du vil medvirke i aflytning ing og optagelse - tryk 2 for yderlige GDPR orientering - tryk 3 for at afslutte samtalen uden aflytning - tryk 4 for sletning af optagelsen indtil nu - tryk 0 for at få gentaget spørgsmålene 

CoolCoolvh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Arne:

Cookie - John Hannover:

Arne:
I dansk ret er der intet forbud mod, at ulovligt indsamlede beviser kan anvendes - det er dog en helt anden problemstilling og betyder ikke, at du ikke vil blive straffet/sanktioneret for en ulovlig handling. Det er så at sige ligesom at blande æbler og pærer.

kan du vise en sag hvor brug i retten - godkendt af retten - af sådanne materiale er blevet straffet efter GDPR?

vh John Hannover

Jeg har ikke ledt efter det, så det kan jeg ikke; Jeg vil dog vende den om til et væsentligt mere relevant spørgsmål - afviser du, at det er muligt at blive straffet/sanktioneret? Hvis du mener, at der gælder straffrihed ser jeg gerne en hjemmel. 

nej det afviser jeg ikke. Jeg vil tro, at de som mener at kunne dokumentere et reelt behov for just-in-time bevisførelse for en aftale, ville få en meget konkret juridisk vurdering, og så beslutte ud fra det og naturligvis behandle optagelsen efter alle GDPR regler i øvrigt (må vel også gælde politi i godkendt aflytning som jo kan omfatte 3 personer som retten ikke har kunnet tage stilling til - men det er en lidt sjov problematik i GDPR sammenhæng. Hvis jeg har en rockerven der aflyttes, og han ringer til mig om noget helt fredeligt, så kan jeg jo være aflyttet og optaget og har næppe håb om at aflytter inden lige siger - Tryk 1 hvis du vil medvirke i aflytning ing og optagelse - tryk 2 for yderlige GDPR orientering - tryk 3 for at afslutte samtalen uden aflytning - tryk 4 for sletning af optagelsen indtil nu - tryk 0 for at få gentaget spørgsmålene 

CoolCoolvh John Hannover

Jeg fornemmer, at du finder problemstillingen rigtig sjov. Jeg synes, at det er bekymrende, at du tager så let på, at din rådgivning reelt kan skabe problemer for usagkyndige. 

I øvrigt er dit eksempel med rockeraflytning ikke et reelt problem, idet databeskyttelsesforordningen konkret undtager aktiviteter foretaget  af kompetente myndigheder med henblik på at forebygge, efterforske, afsløre eller retsforfølge strafbare handlinger eller fuldbyrde strafferetlige sanktioner, herunder beskytte mod og forebygge trusler mod den offentlige sikkerhed, jf. forordningens artikel 2, litra d. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne:
Jeg fornemmer, at du finder problemstillingen rigtig sjov. Jeg synes, at det er bekymrende, at du tager så let på, at din rådgivning reelt kan skabe
det så bare noget vrøvl - du låser dig så ofte fast at du glemmer at læse. Jeg skriver tydeligt at jeg formoder at de som mener at kunne vise et reelt behov for just in time dokumentation af en aftale - sikrer sig en bedømmelse af det via en jurist

Du lyder bare lidt super over lidt godt humør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Arne:
Jeg fornemmer, at du finder problemstillingen rigtig sjov. Jeg synes, at det er bekymrende, at du tager så let på, at din rådgivning reelt kan skabe
det så bare noget vrøvl - du låser dig så ofte fast at du glemmer at læse. Jeg skriver tydeligt at jeg formoder at de som mener at kunne vise et reelt behov for just in time dokumentation af en aftale - sikrer sig en bedømmelse af det via en jurist

Du lyder bare lidt super over lidt godt humør

vh John Hannover

Og I hele debatten har du klart tilkendegivet, at du synes hele samtykkeproblematikken er noget pjat. Naturligvis vil man kunne finde enkelte situationer (jeg kan dog ikke nævne et hypotetisk eksempel, så spillerummet må anses at være smalt) hvor det KAN være lovligt. Igen må jeg fastholde, at dine svar risikerer at mislede. 

Og jeg har ikke behov for mere humør, ellers tak.

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)